Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installation av 10.6.3


big peter

Rekommendera Poster

Har nu bytt ut min gamla hd till min nya SSD, försöker installera systemet ifrån en original skiva med 10.6.3 för att sedan kunna installera 10.6.8, har all information överförd från min gamla till min nya SSD med Time Machine, det går inget vidare datorn hittar ingen skiva att installera på, har prövat med att starta och ha cmd och r intryckta för att kunna välja skiva, det fungerar inte heller, vänligen Hjälp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du starta datorn med originalskivan? Starta upp datorn med "C" nedtryckt på tangentbordet? Vi kan börja där, för det skriver du inget om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta här nu. Har du fört över en Time Machine backup till den nya SSD´n och sen försöker du installera OS X på den?

Du vet väl att gör du så kommer ALLT dvs Time Machine backupen försvinna.

Time Machine backup måste du ha på en extern hårddisk som du sen ansluter till datorn efter du lagt in OS X på din nya SSD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Har du formaterat din SSD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat med C vid start, har fortfarande den gamla hårddisken med dubblerat innehåll dvs både gamla och nya SSDn, Pocahontas jag har väl formatterat den före jag gjorde en T M kopia på denna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Har provat med C vid start, har fortfarande den gamla hårddisken med dubblerat innehåll dvs både gamla och nya SSDn, Pocahontas jag har väl formatterat den före jag gjorde en T M kopia på denna

Jag menar den nya disk du köpt, den måste formatteras

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag formaterade den innan jag gjorde en T M kopia på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att det går att göra en T M kopia utan att först formatera disken, men jag kan ha fel??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag formaterade den innan jag gjorde en T M kopia på den.

 

Du har fortfarande inte svarat på min fråga.

 

Har du en TM backup på den SSD du försöker installera OS X på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det har jag men även den gamla hårddisken med de data jag vill flytta ifrån denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det har jag men även den gamla hårddisken med de data jag vill flytta ifrån denna.

 

Ok men varför lägger du in en TM backup på en hårddisk som formateras när du installerar OS X?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste inte att den skulle raderas, måste ha missuppfattat detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...