Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Avaktiverad?


El_Ninjo

Rekommendera Poster

Nu har min dotter fått tag på Ipaden och provat lösenord ett antal gånger. Ipaden är låst. Jag trodde att det bara skulle vara att leta upp PUK-koden eller likande. Sitter nu här med alla köpehandlingar till Ipaden och börjar inse att detta inte räcker. Ipaden måste återställas via Itunes och alla appar som jag har betalat pengar för kommer att gå förlorade. Vad är detta för skit????!!!!! Vilken j-vla skitmanick! Hatar Mac, hatar Appel, hatar Itunes. Vill inte ha Icloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

- Om du har köpt appar borde dom ju då finnas kopplade till ett konto du använt, så dom borde bara kunna laddas ner igen sen så länge du använder samma konto när du raderat och återställt din iPad...

 

Ta några djupa andetag och säg "detta löser sig..."

 

- Du kan även fundera på att låta din dotter leka med något annat i framtiden...

 

:galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har min dotter fått tag på Ipaden och provat lösenord ett antal gånger. Ipaden är låst. Jag trodde att det bara skulle vara att leta upp PUK-koden eller likande. Sitter nu här med alla köpehandlingar till Ipaden och börjar inse att detta inte räcker. Ipaden måste återställas via Itunes och alla appar som jag har betalat pengar för kommer att gå förlorade. Vad är detta för skit????!!!!! Vilken j-vla skitmanick! Hatar Mac, hatar Appel, hatar Itunes. Vill inte ha Icloud.

kör på android då istället,ingen tvingar dig att köpa Apple´s produkter!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dottern har en del spel på Ipaden. Jag sa att hon inte fick spela just nu. Hon sa: jag vet var Ipaden är. Jag sa: du vet inte vad lösenordet är så det spelar ingen roll. Men det gjorde det ju bevisligen...... Kunde aldrig i min vildaste fantasi föreställa mig att det fungerar på detta vis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eftersom jag inte har senaste versionen av Itunes installerade på min dator och det fungerar av någon anledning inte att uppgradera så måste jag lämna in fanskapet där jag köpte den och då tar det väl en månad innan jag får tillbaka den också. Men ja, jag har lärt mig skitmycket ikväll. Tyvärr är det väl stor risk att Android fungerar likadant. Men varför accepterar folk detta? Jag kan omöjligt vara den första som är drabbad. Varför är det inte ett ramaskri???!! En PUK-kod är ju så enkelt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som någon behöver ta ett piller för att lugna ner sig lite :)

Sedan ta och läsa på lite hur sakerna fungerar innan man börjar på att klaga.

I slutändan så är det användaren som är ansvarig för att veta hur den ska användas.

Speciellt när det är barn inblandat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag testar så blir det att man måste vänta längre och längre tid mellan försöken. 1 min efter 5 felaktiga, 5 minuter efter det 6:e, 15 minuter efter det 7:e... Så din dotter måste haft väldigt gott om tid att komma upp i de tio försök som krävs innan iPadden raderar sig och måste återställas

 

Och såvitt jag vet så är valet att Radera data efter 10 misslyckade försök inte påslaget default. Så att den beter sig så är då ditt eget val...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En PUK-liknande kod med kanske 10 siffror efter ca 6 försök är inte en dum idé tycker du då? Istället för att behöva återställa hela apparaten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är DU som har bestämt vilken sorts säkerhet det är på DIN iPad.

Om DU har säkerhetskopierat iPad:en är det ingen fara att återställa den.

Ingenting försvinner utan det återskapar du med säkerhetskopian.

 

Återigen det är upp till DIG att lära dig hur den fungerar innan du lägger den i din dotters händer. Ingen annan än du.

 

Här har du support på hur en iPad fungerar.

http://www.apple.com/se/support/ipad/

 

Här har du användarmanualen för iOS 9.3 på en iPad.

https://itunes.apple.com/se/book/ipad-anvandarhandbok-for-ios/id1041618665?mt=11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag fattar inte att folk accepterar detta. Nåväl, jag skall lämna in Ipaden idag för återställning. Sedan skall jag ta bort lösenordet och försöka förlita mig på diciplin, dvs att dottern respekterar när jag säger att hon inte får spela, samt gömma undan Ipaden. Detta kommer naturligtvis att bli en kamp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag fattar inte att folk accepterar detta.

Du har ju accepterat detta genom att både köpa och använda iPaden enligt de givna villkoren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag fattar inte att folk accepterar detta. Nåväl, jag skall lämna in Ipaden idag för återställning. Sedan skall jag ta bort lösenordet och försöka förlita mig på diciplin, dvs att dottern respekterar när jag säger att hon inte får spela, samt gömma undan Ipaden. Detta kommer naturligtvis att bli en kamp.

Kan du inte återställa själv med iTunes bara?

 

Tror inte du kan ta bort lösen. Och kan man... Gör inte det!

 

Vill inte ha Icloud.

Nej, man måste absolut inte ha iCloud. Kör själv utan. Det är helt valfritt. Man kan backa upp sin enhet lokalt med.

 

Däremot är iTunes bra - oavsett om man använder den som ren musikspelare, eller för att ha till hantering av sina iPrylar.

 

Kabel är ofta att föredra framför trådlös hantering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag fattar inte att folk accepterar detta. Nåväl, jag skall lämna in Ipaden idag för återställning. Sedan skall jag ta bort lösenordet och försöka förlita mig på diciplin, dvs att dottern respekterar när jag säger att hon inte får spela, samt gömma undan Ipaden. Detta kommer naturligtvis att bli en kamp.

 

Accepterar vad? Att Apple har hög säkerhet på sina enheter så ingen annan ska komma åt innehållet?

Bara för att du inte klarar av att hantera den betyder inte att det är Apple som gör fel.

 

Ta och sätt dig in i hur det fungerar istället för att "bitcha" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände med "kunden har alltid rätt"?

 

Så vad är din lösning? Att Apple ändrar iOS till El Ninjo´s önskemål?

 

Om jag köper en produkt och den uppför sig som inte tillverkaren har tänkt och vad jag trodde...DÅ har kunden rätt.

Men om man köper en produkt som beter sig på exakt det sätt som tillverkaren tänkt,något som dessutom står i manualen och något kunden har som skyldighet att sätta sig in i....då har kunden inte rätt när han klagar på funktionen.

 

Kunden har alltid rätt är en uttjatat fras som lever i det förgångna och som inte alltid går att applicera i dagen moderna samhälle där mycket kräver att man läser en manual.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad är din lösning? Att Apple ändrar iOS till El Ninjo´s önskemål?

 

Om jag köper en produkt och den uppför sig som inte tillverkaren har tänkt och vad jag trodde...DÅ har kunden rätt.

Men om man köper en produkt som beter sig på exakt det sätt som tillverkaren tänkt,något som dessutom står i manualen och något kunden har som skyldighet att sätta sig in i....då har kunden inte rätt när han klagar på funktionen.

 

Kunden har alltid rätt är en uttjatat fras som lever i det förgångna och som inte alltid går att applicera i dagen moderna samhälle där mycket kräver att man läser en manual.

Nej, det handlar inte om det förgångna, utan det är en evig sanning, även om kunden har fel har kunden rätt. Läs här: http://www.starta-eget.se/artikel.php?visa=kundenharalltidratt

 

Citat:

 

"Har kunden alltid rätt? Nej naturligtvis inte, men som företagare ingår du i det avtalet samma sekund som du startar ditt företag. Kunder har rätt eftersom de har pengarna ditt företag behöver och därmed makten över ditt företags framtid."

 

Frågan är alltså om TS och andra slutar köpa produkten på grund av sina problem. Jag tror dock inte det. Iprylar har alldeles för mycket status, så de är i alla fall "rätt", oavsett hur många problem man har med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärpning, raderat en del inlägg som spårat ur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är irrelevant för hur kunder upplever sina köp. Om de tycker att produkten inte motsvarar deras förväntningar så är det så. Jag är ingen primadonna, däremot ska du alltid komma med en massa personliga kommentarer när folk skriver sådant du inte gillar, och det är i sak oväsentligt. Därför irriterar det. Då kan jag skriva: Du måste fan ha betalt av Apple för att alltid ta parti för deras konstiga, djävla krumbukter. Om de så hade havregrynsgröt i stället för batteri skulle du applådera det. Fast det gör jag inte. :D

 

Det är skillnad på en statisk produkt,en produkt som har ett enda syfte såsom en skiftnyckel kontra en iPad med tusentals funktioner.

Det går inte att hävda att den inte uppfyller ens förväntningar om man inte har satt sig in i hur den fungerar och speciellt specifika funktioner.

Att TS inte satt sig in i hur funktionen låsfunktionen fungerar är inget varken du eller TS kan belasta Apple för utan det är något som står i manualen.

Eller vill du hävda att det är något som Apple ska upplysa vid försäljningstillfället? Tänk om den är köpt på Elgiganten? Är det Apple´s fel fortfarande.

Det är så dumt och befängt att det liknar ingenting.

 

Nej det åligger användaren att ta reda på HUR det fungera antingen genom manualen eller att fråga på ett forum INNAN man ställer inte något.

 

Jo jag tycker du beter dig som en primadonna ibland när du "hotar" med att blockera medlemmar för att dom utrycker åsikter du inte tycker om.

 

Angående bitter så per jag om ursäkt,det var onödigt skrivet och det enda jag kan skylla på är att känslorna tog över :)

 

Ps: Önskade jag fick betalt då hade jag haft råd med en Tesla ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är skillnad på en statisk produkt,en produkt som har ett enda syfte såsom en skiftnyckel kontra en iPad med tusentals funktioner.

Det går inte att hävda att den inte uppfyller ens förväntningar om man inte har satt sig in i hur den fungerar och speciellt specifika funktioner.

Att TS inte satt sig in i hur funktionen låsfunktionen fungerar är inget varken du eller TS kan belasta Apple för utan det är något som står i manualen.

Eller vill du hävda att det är något som Apple ska upplysa vid försäljningstillfället? Tänk om den är köpt på Elgiganten? Är det Apple´s fel fortfarande.

Det är så dumt och befängt att det liknar ingenting.

 

Nej det åligger användaren att ta reda på HUR det fungera antingen genom manualen eller att fråga på ett forum INNAN man ställer inte något.

 

Jo jag tycker du beter dig som en primadonna ibland när du "hotar" med att blockera medlemmar för att dom utrycker åsikter du inte tycker om.

 

Angående bitter så per jag om ursäkt,det var onödigt skrivet och det enda jag kan skylla på är att känslorna tog över :)

 

Ps: Önskade jag fick betalt då hade jag haft råd med en Tesla ;)

Nej, vad gäller åsikter så är jag vidsynt, det är just negativa personliga kommentarer jag blir upprörd över. Och jag är ändå ingen primadonna, för jag kämpar med en personlighetsstörning som bland annat innebär att jag inte kan hantera sådant som andra. Därav blockeringar och annat, som en slags överlevnadsstrategi. Annars behöver du inte be om ursäkt vad jag vet. Inte denna gången i alla fall. Min poäng med att kunden alltid har rätt är att de agerar så som de upplever saken. Om det är rätt i sak eller ej är en helt annan historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min poäng med att kunden alltid har rätt är att de agerar så som de upplever saken. Om det är rätt i sak eller ej är en helt annan historia.

 

Tänk om du skrivit det från början :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... det är en evig sanning, även om kunden har fel har kunden rätt. ...

 

Tänk om du skrivit det från början :)

Jag tyckte väl att jag gjorde det i ovanstående inlägg, men det kunde säkert ha uttryckts tydligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...