Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Om den här Datorn > Programvara > Installationer

Pocahontas

Recommended Posts

Nu är jag lite undrande vad allt det betyder som finns under Installationer..Tar det nån plats till att börja med.

Ska det vara så? är ju också en fråga :D Blir lite konfunderad

Det är en lång lista på program som återkommer i rad, tar en liten skärmdump som exempel

post-113-0-75437900-1459774532_thumb.jpg

Det är väl System > Bibliotek > Receipts över programvara som installerats med hjälp av Mac OS X-installeraren.

Det är väl System > Bibliotek > Receipts över programvara som installerats med hjälp av Mac OS X-installeraren.

Nej inte alla, det finns många andra som förbryllar, Adobe Flash Player t.ex, lång lista

Kolumnen "Tredje part" talar om att det är en annan installerare än Mac OS. Jag har aldrig tittat där förut, men det känns ju bra att veta vad som installerats på datorn under årens lopp. Det tar väl upp en byte per tecken eller nåt sånt.

post-528-0-60312800-1459782119_thumb.png

Jag har inget sånt alls på min iMac!
Alltså: Om den här Datorn > Programvara > Installationer. Använder nyaste OS: 10.11.4.

En iMac early 2008, 20 tum.

Men VAD är det här: Systemmeddelanden – Alla meddelanden:
4001 meddelande från 11/04/16.

Kan man rensa den loggen, eller ska jag låta den vara kvar? Tar nog inte så mycket plats.

Jag har inget sånt alls på min iMac!

Alltså: Om den här Datorn > Programvara > Installationer. Använder nyaste OS: 10.11.4.

En iMac early 2008, 20 tum.

Vänligen posta en skärmdump på din Systemrapport med Installationer under Programvara markerad så vi får se vad du menar med "Jag har inget sånt alls på min iMac!"

Har det senaste OSX på min MBA..där finns det "sånt"

Skulle jag aldrig kollat..nu blev man ju undrande igen :whistling:

Vad är nu detta

post-113-0-73485000-1460491374_thumb.png

Vänligen posta en skärmdump på din Systemrapport med Installationer under Programvara markerad så vi får se vad du menar med "Jag har inget sånt alls på min iMac!"

Sorry, men jag vet inte hur man bifogar en bild här. Det var jättelänge sen jag har varit här senast … Då med ett annat nick, som jag inte kunde logga in då jag har inte samma e-post.

Inte säkert att jag förstår alls vad SKA jag bifoga här …?

När jag står i rutan: Systemmeddelanden, så finns det en massa olika alternativ att välja. Vilket av de vill du se?

För att bifoga en fil ska du först välja

post-113-0-77051800-1460538833_thumb.jpg

Sedan använder du dig av denna funktion

post-113-0-02070600-1460538864_thumb.jpg

Har det senaste OSX på min MBA..där finns det "sånt"

Inte så konstigt, Poca, att jag inte hittade den … Du hoppar över ett steg! Och då är det inte så lätt att hitta det vad man söker. :) (Om man inte är ett proffs!)

Du skulle ha skrivit så här: Om den här datorn – Systemrapport – Programvara – Installationer.

Så är det alla fall på min iMac! ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...