Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför begär "CoreServicesUIAgent" åtkomst till min kalender?


RaveDave

Rekommendera Poster

Helt plötsligt kommer följande dialogruta fram;

"CoreServicesUIAgent" begär åtkomst till din kalender,

 

med följande alternativ; Tillåt inte eller OK.

 

Vad innebär detta och ska jag tillåta?

 

Jag kör OSX Yosemite 10.10.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle INTE tillåta, eftersom jag inte är säker på vad det kan få för konsekvenser.

 

När (om?) du vill göra något där ett program har nytta av att komma åt din kalender så får du frågan igen. Och då borde sammanhanget vara klarare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här var ett av svaren:

 

I wasn't too worried about it, and I'm positive it's something getting reauthorized after the 10.9.2 update but it's not very intuitive and I'm not sure my users/boss (who are surrounded by windows folks getting hit with stuff like cryptolocker) take much solace when I say "It's probably legit, but I don't know what exactly it's doing". I'm hoping to hear back from Apple Support on this soon just to have something a little more concrete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle INTE tillåta, eftersom jag inte är säker på vad det kan få för konsekvenser.

 

När (om?) du vill göra något där ett program har nytta av att komma åt din kalender så får du frågan igen. Och då borde sammanhanget vara klarare.

 

Nej det är inte säkert att den frågan dyker upp igen.

Så ditt råd är ett dåligt råd speciellt nu när vi vet att det har med iCloud kalendern att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt plötsligt kommer följande dialogruta fram;

"CoreServicesUIAgent" begär åtkomst till din kalender,

 

med följande alternativ; Tillåt inte eller OK.

 

Vad innebär detta och ska jag tillåta?

 

Jag kör OSX Yosemite 10.10.5

 

När du får sådana här frågor Googla lite snabbt på ordet så går det ganska snabbt att bilda sig en uppfattning om det är en del av OS X som begär tillåtelse eller ett tredjeparts program du installerat.

För skulle du svara nej så kan det vara så att du svarar nej till en funktion som du använder och skapar mer bekymmer i framtiden att det inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...