Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iCloud inloggning

hpetersson

Rekommendera Poster

Kanske fel ställe att ställa frågan, men.

När man nu ska logga in på iCloud ska en sexsiffrig verifieringsciode fyllas i på en sida med en kartbild. På denna karta finns min position utmärkt. Dock ca 20 mil därifrån jag befinner mig. Någon annan som varit med om det och vad ska jag göra åt det?

/hkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aktiverat tvåstegsverifiering?

Jag kan logga in på mitt iCloud, men tycker det verkar konstigt med min platsangivelse. På mitt iCloud kommer jag inte åt varken Bilder eller iCloud drive, öppnar jag anteckningar loggas jag ut.

Apple skriver så här:

1. Logga in på din Apple-ID-kontosida.
  2. Under Tvåstegsverifiering klickar du på Kom igång.
  3. Svara på dina säkerhetsfrågor och följ stegen för att slutföra konfigurationen.

Men på kontosidan finns ingen rubrik Tvåstegsverifiering.

Länk till kommentar

kungen12321

Jga har också problem att logga in nu. Loggas direkt ut från Icloud. Har stängt av tvåstegscertifieringen utan framgång.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Kanske fel ställe att ställa frågan, men.

När man nu ska logga in på iCloud ska en sexsiffrig verifieringsciode fyllas i på en sida med en kartbild. På denna karta finns min position utmärkt. Dock ca 20 mil därifrån jag befinner mig. Någon annan som varit med om det och vad ska jag göra åt det?

/hkan

Nu funkar det. Vet inte hur det kommit igång. Det kom väl en uppdatering för någon vecka sedan kanske den rättade till felet. Men jag befinner mig fortfarande på helt fel plats i Sverige enligt kartan. Kan det ha med googleMaps att göra. När jag öppnar Google Maps öppnas kartan över det området som inloggningen på iCloud tycker att jag är i.

/hkan

Länk till kommentar

Inställningar->Integritetsskydd->Platstjänster

Är platstjänster på?

Har Google maps tillåtelse till Platsinfo?

Har ditt abonnemang mobildata? Är mobildata påslaget under Mobilnät?

Länk till kommentar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...