Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Seg www, men snabb uppkoppling/internet

dabjork

Recommended Posts

Bytte för ett tag sedan från en Airport extreme till en Netgear R7500.

Allt har fungerat som det ska i flera månader, men jag har nu fått stora problem.

Jag har en fiber uppkoppling på 30/30 vilket också stämmer i när jag kör Bredbandskollen.

Men när jag surfar så är allt otroligt segt, både från den kabelanslutna macen, och från iPhone/ipad. Aftonbladet laddar oftast inte in några bilder, utan man får nöja sig med texten. Och samma problem uppstår med andra sidor.

Har provat att återställa routern, men med samma resultat. Och bredbandskollen visar som sagt att jag har mina 30 Mbit.

Någon idé vad som kan vara problemet?

Bytte för ett tag sedan från en Airport extreme till en Netgear R7500.

Allt har fungerat som det ska i flera månader, men jag har nu fått stora problem.

Jag har en fiber uppkoppling på 30/30 vilket också stämmer i när jag kör Bredbandskollen.

Men när jag surfar så är allt otroligt segt, både från den kabelanslutna macen, och från iPhone/ipad. Aftonbladet laddar oftast inte in några bilder, utan man får nöja sig med texten. Och samma problem uppstår med andra sidor.

Har provat att återställa routern, men med samma resultat. Och bredbandskollen visar som sagt att jag har mina 30 Mbit.

Någon idé vad som kan vara problemet?

Hur länge sen startade du om webläsaren? :) Kör en reset på Safari, &/el kör en säkert start (+ vanlig omstart) så rensar det ut en massa cache och annat.

I Safari kan det bli väldigt segt om man har mkt historik. Prova att ställa ner den till ≈ 10-14dagar. :crossfingers:

OM du har antivirus installerat så drar det också ner farten.

Prova att manuellt ändra dns-server. Testa exempelvis googles.

8.8.8.8 och 8.8.4.4

IPv6 2001:4860:4860::8888 och 2001:4860:4860::8844

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...