Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Länkar i mail fungerar inte

Pretender

Recommended Posts

Hej

Har en iPad Air som är knappt ett halvår gammal. Problemet är att länkarna i mina mail inte fungerar. Om jag klickar på en länk i vilket mail som, händer ingenting. Safari öåsnas inte, utan mail låser sig och bara står och snurrar. Enda jag kan göra är att dubbelklicka på hemknappen och avsluta mail.
Jag kan läsa alla mail, men det fungerar inte att klicka på länkarna i dem. Har uppdaterat till IOS 9.3, men det hjälpte inte. Ska jag radera allt och återinstallera? Vad händer om jag gör återställning av backuren? Kommer felet då tillbaka, eller återställs bara själva innehållet utan ev. systemfiler?

Jag har också fått detta problem idag på min iPhone 6

Samma problem i safari, klickar jag på en länk där så hänger det sig!

Samma här, både Iphone 6 och Ipad. Har återställt telefonen, men ingen skillnad. Någon som har en lösning?

Hej

Har en iPad Air som är knappt ett halvår gammal. Problemet är att länkarna i mina mail inte fungerar. Om jag klickar på en länk i vilket mail som, händer ingenting. Safari öåsnas inte, utan mail låser sig och bara står och snurrar. Enda jag kan göra är att dubbelklicka på hemknappen och avsluta mail.

Jag kan läsa alla mail, men det fungerar inte att klicka på länkarna i dem. Har uppdaterat till IOS 9.3, men det hjälpte inte. Ska jag radera allt och återinstallera? Vad händer om jag gör återställning av backuren? Kommer felet då tillbaka, eller återställs bara själva innehållet utan ev. systemfiler?

Jag raderade hela iPaden och startade upp den som ny. Alltså jag gjorde ingen återställning av backup. Då fungerar länkarna i mail. Men det känns ändå fel att behöva radera hela disken!

Jag har samma problem med att jag inte kan följa länkar i Safari eller Mail. Appen låser sig och måste startas om. Det fungerar om jag manuellt skriva in länken i adressfältet, vilket visar att det inte är fel på server-sidan eller min anslutning. Om jag kopplar bort Java Scrip i Safari, Inställningar->Safari->Advanced, så funkar plötsligt länkar på web sidorna igen. Tyvärr så utnyttjar många webbsidor (som denna) just Java Script och du förlorar funktionalitet, t.ex. starta TV-program i SVT-Play:/ Länkarna i Mail funkar fortfarande inte heller.

Problemet dök upp i förrgår på både min iPad Air 2 och min iPhone 6, båda uppgraderade till iOS 9.3.

Jag avvaktar nu en fix eftersom det ser ut som en bug (om inte ett nytt virus), då så många samtidigt rapporterar detta problem.

davidredjoy

Enligt 9to5mac.com handlar det om en app som heter "Booking.com" som skapar problemet, har man inte installerat den har man inga problem, har man installerat den, uppstår problemet och det hjälper inte att ta bort den då problemet kvarstår, enligt dom....

Är detta inte aktuellt för er så har dom fel, självklart. Men min tanke är att en liknande app ni har installerade kanske skapar liknande problem?

Vet inte om det är bekräftat av fler med appen eller uppdaterat sen igår när jag läste detta men men...

Källa

Åh, nej! Stämmer för mig i alla fall, med booking. Och har inte bara med 9.3 att göra, har samma problem med min iPad som fortfarande har 9.2 - precis som det är beskrivet i artikeln (tack). Surt att det inte löser problemet om man tar bort appen!

Är väl bara att vänta på att problemet blir så stort att det måste komma en fix? Tacksam för tips om någon hör när det kommer en lösning!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...