Jump to content
Just nu i M3-nätverket

1TB På Min Mac Är Uppdelat i 2 - Hur att fixa detta

ILoveMusic

Recommended Posts

Hej!

Det ser ut såhär för mig just nu/Ett tag - Vet inte hur jag lyckades med det.
Efter bootcamp:

post-74678-0-18523500-1459033369_thumb.png

Hur kan jag göra så att det blir ett "Intern?

Tack.

Vad vill du göra? Ta bort partitionen? I så fall, du återställer med Boot Camp-assistenten.

Tack för svaret, men detta dyker upp... Vet du hur jag kan klara mig härifrån?

http://postimg.org/image/vmgds8ekt/

Får titta på det senare idag, dags att sova.

Schysst Alix, jo jag förstår det, godnatt!

God morgon! Här nedan har jag gjort en lite guide som borde funka. :)

attachicon.gifpartition1.png

attachicon.gifpartition2.png

attachicon.gifpartition3.png

attachicon.gifpartition4.png

attachicon.gifpartition5.png

Tackar så hemskt mycket Alix, Jag tog bort ena men det finns kvar det här... Jag kan ej klicka på "STEG 3" och därför är "STEG 4" inte möjligt... Hmm..

post-74678-0-38483000-1459083677_thumb.png

Tackar så hemskt mycket Alix, Jag tog bort ena men det finns kvar det här... Jag kan ej klicka på "STEG 3" och därför är "STEG 4" inte möjligt... Hmm..

attachicon.gifSkärmavbild 2016-03-27 kl. 14.56.22.png

Du har klickat på fel partition, nu står båda som "Namnlös". Klicka avbryt och gör om (Du kan inte ta bort din startskivepartition).

Du har klickat på fel partition, nu står båda som "Namnlös". Klicka avbryt och gör om (Du kan inte ta bort din startskivepartition).

Jag kan inte få till det Alix... Jag gjorde ett misstag och nu har jag 3 NAMNLÖS Jag är en åsna i öknen just nu/Noob på Mac.... post-74678-0-66583400-1459085044_thumb.png

Tror du att du kan hjälpa mig via TV? Skulle uppskatta det grovt!

... Tror du att du kan hjälpa mig via TV? Skulle uppskatta det grovt!

Dessvärre inte, jag är sjukpensionär och hjälper bara till med lite enklare saker efter förmåga/dagsform, det där blir lite för tufft för mig. Jag hoppas någon annan i forumet kan hjälpa dig. I värsta fall får du ta datorn till en Macbutik.

Dessvärre inte, jag är sjukpensionär och hjälper bara till med lite enklare saker efter förmåga/dagsform, det där blir lite för tufft för mig. Jag hoppas någon annan i forumet kan hjälpa dig. I värsta fall får du ta datorn till en Macbutik.

Jag förstår det, jag tackar dig för din mini-guide där uppe och all hjälp. Men en liten fråga. Tror du att det kommer fixa sig om jag formaterar om datorn?

Jag förstår det, jag tackar dig för din mini-guide där uppe och all hjälp. Men en liten fråga. Tror du att det kommer fixa sig om jag formaterar om datorn?

Ja, det gör det så klart. Men det vore väl synd om det egentligen inte behövs.

Dessvärre är Skivverktyg ett allt annat än lysande program, även om tanken var god.

I Terminalen finns det dock en massa kommandon som kan göras, via diskutil, men det hjälper inte dig.

Men jag kan gott förstå att det blir fel via nya Skivverktyg.

Jag provade med diskutil med hjälp av en snubbe på youtube men det gick inte, vet inte varför.

Ja precis, det nya Skivverktyg är lite krångligt för mig... finns inte så värst många youtube-videos på det heller.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...