Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Byta HDD på iMac 27" Mid 2011 / 2.7 GHz

TwinX

Recommended Posts

Har hittat en iMac hos kompisen som har stått i garderoben sedan över 1 år tillbaks. Hårddisken ska bytas och tänker mig att det inte kan vara så svårt.

Har ni några tips på sidor, och andra erfarenheter?

Den har ungefär lika bra processorprestanda som en ny 21" i5 så den duger mer än väl till det mesta. Med en SSD och rejält med RAM så kan man köra i några år till med en burk som är rapp och fin.

Stereotypen

Kika på ifixit.com, så hittar du anvisningar för HD byte.

Kika på ifixit.com, så hittar du anvisningar för HD byte.

Där måste man köpa till en kabel såg jag. Så den får jag väl beställa. Vet inte om ägaren vill ha en ssd. Om jag installerar en ssd då kommer detta missljud finnas ändå. Fläkten går verkligen för fullt =)

Den har ungefär lika bra processorprestanda som en ny 21" i5 så den duger mer än väl till det mesta. Med en SSD och rejält med RAM så kan man köra i några år till med en burk som är rapp och fin.

Tror det med. Men frågan är bara vad ägaren vill. Annars tar jag gärna emot macen :whistling:

Det slog mig nu av ren nyfikenhet om jag lägger in ett nytt oss i en av mina externa hdd. Kan jag då starta upp denna imagen som har en trasig hdd i?

Hur lägger jag in OS X i den externa?

Eller vad händer om jag pluggar ur min externa SSD disk och sätter in den i den andra imacen?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...