Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Min Mac - en krånglande MacBook Air


spag

Recommended Posts

:angry:I augusti förra året köpte jag min Mac Book Air i Apple Store, Emporia Malmö. Dessförinnan har jag haft ett otal PC-maskiner alltsedan ABC 80-tiden. Jag satsade på denna ganska dyra dator för att få en problemfri maskin.

 

Tji fick jag! Efter 3 veckor slutade adressraden i Safari att fungera. Jag kunde helt enkelt inte skriva in något på den raden. Flera i den duktiga och vänliga personalen jobbade med problemet, men först efter nästan 2 veckor och flera besök i butiken löstes problemet. Det krävdes ominstallation av mjukvaran.

 

Datorn fungerade i 4 dar! Sedan gick det överhuvudtaget inte att logga in i datorn. Ett telefonsamtal med Apple Care på 55 minuter krävdes för att lösa problemet.

 

Sedan fungerade datorn i 5 dagar! Nu gick det plötsligt bara att skriva ut i gråskala. Personalen i Apple Store skyllde på skrivaren, men hos HP sa man att det var omöjligt eftersom skrivaren fungerade ihop med min PC.

 

Så här har det fortsatt med ideliga fel. Adressraden i Safari har återigen flera gånger slutat fungera, inkommande mail har stannat i servern utan att nå datorns inkorg, Finder gick ett tag inte att öppna o.s.v.

 

Nu har datorn fungerat sedan 3 februari och jag hoppas att strulet är slut.

 

Jag har pratat med cheferna i Apple Store, för jag tycker det är rimligt att jag får någon form av kompensation för alla dessa resor till deras butik och för all tid som jag inte kunnat använda datorn, men de är helt oförstående till mina krav.

 

Anders Assargård

Malmö

Link to comment
Share on other sites

:angry:I augusti förra året köpte jag min Mac Book Air i Apple Store, Emporia Malmö. Dessförinnan har jag haft ett otal PC-maskiner alltsedan ABC 80-tiden. Jag satsade på denna ganska dyra dator för att få en problemfri maskin.

 

Tji fick jag! Efter 3 veckor slutade adressraden i Safari att fungera. Jag kunde helt enkelt inte skriva in något på den raden. Flera i den duktiga och vänliga personalen jobbade med problemet, men först efter nästan 2 veckor och flera besök i butiken löstes problemet. Det krävdes ominstallation av mjukvaran.

 

Datorn fungerade i 4 dar! Sedan gick det överhuvudtaget inte att logga in i datorn. Ett telefonsamtal med Apple Care på 55 minuter krävdes för att lösa problemet.

 

Sedan fungerade datorn i 5 dagar! Nu gick det plötsligt bara att skriva ut i gråskala. Personalen i Apple Store skyllde på skrivaren, men hos HP sa man att det var omöjligt eftersom skrivaren fungerade ihop med min PC.

 

Så här har det fortsatt med ideliga fel. Adressraden i Safari har återigen flera gånger slutat fungera, inkommande mail har stannat i servern utan att nå datorns inkorg, Finder gick ett tag inte att öppna o.s.v.

 

Nu har datorn fungerat sedan 3 februari och jag hoppas att strulet är slut.

 

Jag har pratat med cheferna i Apple Store, för jag tycker det är rimligt att jag får någon form av kompensation för alla dessa resor till deras butik och för all tid som jag inte kunnat använda datorn, men de är helt oförstående till mina krav.

 

Anders Assargård

Malmö

Ledsamt att du fått ett sådant måndagsexemplar.

 

Du har rätt till reseersättning vid reklamation. Du har (tyvärr) inte rätt till något skadestånd.

http://www.gp.se/konsument/konsumentratt/1.582464-resan-betald-vid-reklamation

http://lawline.se/answers/ersattning-for-transport-av-reklamerad-vara

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...