Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Därför saknas 3d touch i Iphone SE

Nyhetsroboten

Recommended Posts

Verktygen finns ju för 6S, så det låter som en ihålig ursäkt för att skippa 3D touch i iPhone SE.

Visst, mindre skärm utgör en begränsning i frågan, men ändå.

Missförstå mig rätt.

iPhone SE är en grym lur på pappret, fattar inte hur de kan undgå att få med 3D Touch i gränssnittet från början. Lite större lite tjockare....so what?

Ibland lurar snålheten, visheten.

Har funderat på detta och min uppfattning är att denna funktion för gemene man är något man inte kommer att använda.

Därför att jag vet inte hur många jag ser som aldrig använder touch-id och funktioner som jag inte ens kan namnge (pga av min berusning)

Folk har en telefon med funktioner som dom aldrig använder.

Ollie Williams

En gissning är att denna del av texten innehåller svaret.

"Eftersom Iphone SE använder samma chassi som Iphone 5S är det helt enkelt inte möjligt att stoppa in en 3d touch-skärm. För det skulle det krävas ny design och nya produktionsverktyg, något som skulle kosta en rejäl slant."

Det handlar alltså om att SE blivit för dyr om man satsat på 3D touch och jag köper den anledningen.

Tycker SE verkar vara en klockren modell för mig med inte allt för stora krav på en telefon. Har vuxit ur min 5S 16GB och en 64GB SE skulle bli en perfekt ersättare.

davidredjoy

Tror väldigt många kommer köpa iPhone SE framför dom större modellerna... Eftersom hårdvaran är så pass uppdaterad är det nästan så att jag själv är sugen...! Även om skärmen fortfarande är en äldre modell så tror jag inte det har så pass mycket betydelse... Men men...

Får väl se hur "iPhone 7" kommer se på det hela när den släpps i höst...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...