Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Music & Allt man stör sig på som ingår...


davidredjoy

Rekommendera Poster

davidredjoy

Känns som listan på irriterande detaljer och funktioner som försvinner/läggs till i iTunes och i Apple Music delar mig mer och mer till det negativa...

 

Senaste jag nu märkt är att det inte längre går att radera en spellista på ens iPhone utan att den antingen raderar all musik i den också, eller att den raderar musiken OCH spellistan även på ens Mac....!

 

Nä, jag har Apple Music Library avaktiverat, så inte det som spökar, jag har inte heller Apple Music aktiverat längre för jag kom på att det inte behövs då jag sällam streamar musik... Men tillbaka till problemet.

 

- Jag kan alltså inte bara radera en spellista på min iPhone längre? Utan nu ingår det under-kommando-tvång bara för en så enkelt detalj?!

 

JAG VILL KUNNA RADERA SPELLISTOR PÅ MIN IPHONE UTAN ATT DET FÖRSTÖR HELA MITT BIBLIOTEK, HUR SVÅRT KAN DET VA?!?!

 

Oj, sorry, råkade trycka på Caps-Lock. Hrm.

 

Vet inte om det är lönt att förvänta sig en lösning här så ni behöver inte svara om ni inte har förslag. Ville mest uttrycka mitt allt starkare hat för något jag en gång älskade att använda för att lyssna på musik...

 

:laserbok:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska ha skett något positivt med spellistor och Apple Music i senaste Itunes som kom igår. Kanske kan vara något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Det ska ha skett något positivt med spellistor och Apple Music i senaste Itunes som kom igår. Kanske kan vara något?

 

Får hoppas på detta, inte hunnit uppdatera min Mac än, men min iPhone kör iOS9.3... Dom kanske kan konversera bättre när jag uppdaterat macen med...

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt problematiken.

 

Tar jag bort en spellista från min iPhone tas enbart spellistan bort från min iPhone och min Mac och själva musiken finns kvar i biblioteket=normalt beteende.

 

Tar jag bort musik från min iPhone tas den bort fysiskt från mitt bibliotek på min Mac=normalt beteende.

 

Detta gäller den musik som jag själv äger och har fysiskt på min datorn.

 

När det gäller Apple Musik blir det lite mer komplicerat.

För nu kan man lägga till musik från Apple Musik i spellistor utan att den läggs till i sektionen Min musik.

Så har man det valet och tar bort en låt/album från en spellista så försvinner den helt eftersom den aldrig fanns i själva biblioteket.

 

Har man däremot valt att när man lägger till Apple musik i en spellista och det ska också läggas till under sektionen Min musik så försvinner den inte när man raderar det från en spellista.

 

Men än hur det är så ska inte musiken försvinna fysiskt om man tar bort en spellista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Har bara musik på min iPhone jag själv gjort, och därför även bara musik synkad över från iTunes på min Mac.

 

När jag synkar ibland vägrar spellistan ifråga uppdatera omslagsbilden. Då är en lösning att radera den på iPhone och testa igen. En annan är att radera hela biblioteket (genom att kryssa bort spellistorna i iTunes på datorn) och synka allt på nytt. Men det tar för lång tid med all musik.

 

Men. Detta går alltså inte att göra så enkelt, för när jag väl tagit bort spellistan från min iPhone och sen synkar den igen, då tror iTunes på min dator att den också ska ta bort spellistan vilket gör att den försvinner från båda ställena.

 

Bild 1:

post-74999-0-62452200-1458678450_thumb.png

 

Dessa val får jag när jag trycker fram alternativen för en spellista...

 

Bild2:

post-74999-0-26072200-1458678467_thumb.png

 

Och sen dessa när jag tryckt "Delete..."

 

 

Och ingen av alternativen är "Delete playlist" utan den nämner massa annat man kan välja men inte bara att ta bort spellistan punkt slut.

 

- Väljer jag "Delete from My Music" raderas den från min iTunes med när jag sen synkar igen.

Väljer jag remove downloads tar den bort musiken + spellistan - ÄVEN om jag har samma musik i en annan spellista så försvinner den därifrån med.

 

Förstår du vad jag menar med att jag inte bara kan ta bort spellistan från iPhone då hur man än väljer blir det typ jordbävning på andra sidan jorden?

 

:stjarnsmall:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så problemet är inte relaterat till Apple Musik som du anger i rubriken till tråden.

 

Ledsen men har ingen input angående synkning av musik för det är länge sen jag höll på med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Så problemet är inte relaterat till Apple Musik som du anger i rubriken till tråden.

 

Ledsen men har ingen input angående synkning av musik för det är länge sen jag höll på med det.

 

Klart det är Apple Music, hela appen heter ju det nuförtiden....

 

Ingen fara, enda orsaken jag synkar är för att jag vill lyssna på min egen musik i lurar för att sen kunna tweaka och fixa levels...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Klart det är Apple Music, hela appen heter ju det nuförtiden....

 

Ingen fara, enda orsaken jag synkar är för att jag vill lyssna på min egen musik i lurar för att sen kunna tweaka och fixa levels...

 

Nej tekniskt sett är Apple musik en prenumerationstjänst och appen i iPhone heter Musik.

 

Ditt problem är relaterat till synkningen mellan Musik och iTunes och hanteringen av spellistor.

Finns en hel sektion som tar upp spellistor här som kanske kan vara till hjälp.

http://www.imore.com/how-use-new-music-app-iphone-and-ipad-ultimate-guide

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

 

Nej tekniskt sett är Apple musik en prenumerationstjänst och appen i iPhone heter Musik.

 

Ditt problem är relaterat till synkningen mellan Musik och iTunes och hanteringen av spellistor.

Finns en hel sektion som tar upp spellistor här som kanske kan vara till hjälp.

http://www.imore.com/how-use-new-music-app-iphone-and-ipad-ultimate-guide

 

Ska kolla!

 

PS. Kör min iPhone på engelska och då heter appen Music... Vilket lätt kan tolkas som Apple Music eftersom den är Apple...

:totaltgalen:

 

Saknar tiden då den hette iPod... Mycket bättre då, allting fungerade...

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...