Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kan inte öppna applikationer på min MacBook Pro.

idaskidas

Recommended Posts

Sa, igar fick min macbook pro spel. Det borjade med att jag inte kunde oppna en bild i photoshop. Sedan kunde jag inte oppna ett enda program. Vissa studsar lite nere i dockan men sedan hander ingenting. Efter 10 minuter kanske det kommer ett meddelande om att "programmet gar inte att oppna". Nar jag forsoker starta om hindrar de program (som jag forsokte starta innan) att datorn startas om eller avslutas. Jag har gjort skivkontroll och reparerat skivbehorigheter med Disk Warrior och inga fel hittades. Daremot gjorde jag nagon annan slags sokning med Disk Warrior dar den hittade en massa bildfiler och tva .plist-filer med "source data damage" och "header data damage" eller nagot liknande.

Jag gjorde en ny anvandare pa datorn och den verkar funka hur bra som helst, fastan lite langsamt. Till pa kopet befinner jag mig i Barcelona och wifit i lagenheten dar jag bor har slutat fungera och jag har slut pa 3G i telefonen.

Nagon som kan hjalpa mig att komma vidare? Vad gor jag nu?

Det har jag gjort flera ganger. Funkar inte. Och om jag lyckas avsluta dem sa fortsatter de krangla.

Startar sedan om och då funkar det inte igen?

Den meningen är ett påstående, men avslutas med frågetecken.

Vad menar du egentligen?

Den meningen är ett påstående, men avslutas med frågetecken.

Vad menar du egentligen?

Nytt försök:

Jag har provat säker start. Då kan jag öppna program som vanligt. Startar sedan om och då funkar inget program igen.

Vad gör jag nu? Hur går jag vidare med probIemet? Installerar om OS X?

Okej så om jag på min "gamla" användare (den heter Ida Jansson) som inte funkar som den ska, lägger till den "nya" användaren (Anna Andersson) som behörig i alla mappar(Bilder, Filmer, Dokument, Skrivbord osv.)

Och sedan tar jag bort den gamla användaren (Ida Jansson). Laddar ner Adobe CC osv igen.

Är det en bra idé?

Det bör fungera. Se bara till att du tagit backup.

Helst en klonad sådan, men TimeMachine duger också.

Normalt ska det fungera det du tänkt göra.

Det bör fungera. Se bara till att du tagit backup.

Helst en klonad sådan, men TimeMachine duger också.

Normalt ska det fungera det du tänkt göra.

Finemang! Allt verkar funka, tack för svar Pocahontas!

:yeahbaby:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...