Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Nu kan du ladda ner OS X 10.11.4 till din Mac

Nyhetsroboten

Recommended Posts

Ollie Williams

"Förhindrar att Javascript-dialogrutor blockerar tillgången till andra webbplatser i Safari."

Kanske fixar problemet med kukbilen då... :hihihi:

Jag ser nu på morgonen att det är någonting konstigt med uppgraderingen.

När jag igår natt uppgraderade, klickade jag på UPPGRADERA ALLA både OS X 10.11.4 och Xcode 7.3 sedan gick jag och lade mig. När jag 9 timmar senare vaknar så håller Xcode fortfarande på att installeras. Det står Installerar- 4 minuter men det verkar som att den har fastnat på 4 minuter.

Det har också dykt upp ett popupfönster där det står.

Uppdateringarar redo att installera. ( En del program kunde inte uppdateras automatiskt??) Jag klickade på Installera och fönstret försvann.

Röda pricken med en (1) på AppStore ikonen i dockan finns fortfarande kvar.

post-78308-0-73640800-1458634560_thumb.png

Starta om Macen och gå in i App Store igen. Det fick jag göra, dock inte med Xcode.

Jag ser nu på morgonen att det är någonting konstigt med uppgraderingen.

När jag igår natt uppgraderade, klickade jag på UPPGRADERA ALLA både OS X 10.11.4 och Xcode 7.3 sedan gick jag och lade mig. När jag 9 timmar senare vaknar så håller Xcode fortfarande på att installeras. Det står Installerar- 4 minuter men det verkar som att den har fastnat på 4 minuter.

Det har också dykt upp ett popupfönster där det står.

Uppdateringarar redo att installera. ( En del program kunde inte uppdateras automatiskt??) Jag klickade på Installera och fönstret försvann.

Röda pricken med en (1) på AppStore ikonen i dockan finns fortfarande kvar.

Inget konstigt med det utan vissa uppdateringar kräver en omstart innan nästa uppdatering kan utföras.

Inget konstigt med det utan vissa uppdateringar kräver en omstart innan nästa uppdatering kan utföras.

Men då brukar Macen inte ens försöka installera den efterföljande uppdateringen innan omstarten är gjord.

Men då brukar Macen inte ens försöka installera den efterföljande uppdateringen innan omstarten är gjord.

Tydligen efter som Focus75 har råkat ut för det och det har hänt mig några gånger.

Om jag minns rätt så har man alltid haft visst strul med uppgraderingarna som efter någon dag lösts av sig själv, som hände för mig idag. Bland annat röda punkten med (1) som envist hänger kvar trots att installationen är avklarad.

Nästa gång skall jag pröva med en omstart.

Tack.

Om jag minns rätt så har man alltid haft visst strul med uppgraderingarna som efter någon dag lösts av sig själv, som hände för mig idag. Bland annat röda punkten med (1) som envist hänger kvar trots att installationen är avklarad.

Nästa gång skall jag pröva med en omstart.

Tack.

Nej lösningen för dig vara att starta om datorn.

Nej lösningen för dig vara att starta om datorn.

OK, men jag har inte startat om datorn, så vida inte väcka den efter vila vilket jag gjorde i morse räknas som omstart.

Hur som helst så funkar den nu.

Nej, att väcka efter vila räknas inte som omstart.

OK, men jag har inte startat om datorn, så vida inte väcka den efter vila vilket jag gjorde i morse räknas som omstart.

Hur som helst så funkar den nu.

Tycker du "väcka" och "omstart" är lika?

Så här nu när allt fungerar är min gissning att detta med omstart fixar iMac:en efter nerladdningen automatiskt fast det syns inte förrän efter ett halvt dygn.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...