Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple förbereder för morgondagens event - så tittar du via Apple TV


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Ja, rätt vad det var fanns den bara där! Det gillade inte jag, jag vill själv avgöra vad jag vill se för appar... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, rätt vad det var fanns den bara där! Det gillade inte jag, jag vill själv avgöra vad jag vill se för appar...

 

Ja gud va hemskt. Gick den sönder ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja gud va hemskt. Gick den sönder ;)

För din del är det förstås okej att Apple avgör vilka appar du ska kunna visa och gömma. Fattas bara annat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:nanakudde:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För din del är det förstås okej att Apple avgör vilka appar du ska kunna visa och gömma. Fattas bara annat!

 

Det har ALLTID fungerat så med ATV2 och ATV3.

Hade det fungerat annorlunda tidigare kan jag förstå upprördheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ALLTID fungerat så med ATV2 och ATV3.

Hade det fungerat annorlunda tidigare kan jag förstå upprördheten.

Jag har bara haft den jag har nu och detta har inte hänt förrän nu. Hur ska jag kunna reagera utifrån vad andra vet?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara haft den jag har nu och detta har inte hänt förrän nu. Hur ska jag kunna reagera utifrån vad andra vet?

 

Har du bara haft din Apple TV i ett halvår?

För VARJE gång det närmar sig en keynote har appen dykt upp....varje gång.

Sen så kan du dölja den i inställningarna om den är till för mycket besvär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bara haft din Apple TV i ett halvår?

För VARJE gång det närmar sig en keynote har appen dykt upp....varje gång.

Sen så kan du dölja den i inställningarna om den är till för mycket besvär.

Ja, köpte den i slutet av sommaren ifjol. Appen som dök upp har jag redan gömt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, köpte den i slutet av sommaren ifjol. Appen som dök upp har jag redan gömt.

 

Då borde du har märkt att det dök upp en app till oktober eventet förra året :)

Det är så det fungerar alla fall med appar till ATV2 och 3 eftersom det inte finns en traditionell App Store där man kan installera dom man själv vill.

Utan dom "pushas" ut och sen får man välja att dölja dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, rätt vad det var fanns den bara där! Det gillade inte jag, jag vill själv avgöra vad jag vill se för appar...

Det vill du inte alls, Apple vet vad du du vill se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vill du inte alls, Apple vet vad du du vill se.

 

Då kan du förklara hur Apple ska lösa det för dom som vill se eventet utan att "pusha" ut appen?

Eftersom operativsystemet till ATV2 och 3 är uppbyggt på det sättet finns det inget annat sätt. Men det är ju så kul att komma med kommentarer om hur Apple styr era liv så varför vara allvarlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då borde du har märkt att det dök upp en app till oktober eventet förra året :)

Det är så det fungerar alla fall med appar till ATV2 och 3 eftersom det inte finns en traditionell App Store där man kan installera dom man själv vill.

Utan dom "pushas" ut och sen får man välja att dölja dom.

Nej, det märkte jag inte för då hade jag inte gömt alla ovidkommande appar utan bara sorterat de jag ville se först.

 

Synd att Apple inte "pushar" ut bättre appar då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det märkte jag inte för då hade jag inte gömt alla ovidkommande appar utan bara sorterat de jag ville se först.

 

Synd att Apple inte "pushar" ut bättre appar då...

 

Helt upp till dom som vill finnas i ATV att välja att vara med.

Problemet delvis är att ingen vill vara med om dom inte får betalt.

Enda jag vet som är med som inte tar betalt för allt innehåll är SVT Play och YouTube. Eftersom SVT Play har man redan betalt för genom licens och YouTube med reklam.

 

Med ATV4 försökte Apple verkligen få med dom större aktörerna men det fallerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga nya macar imorgon då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Då kan du förklara hur Apple ska lösa det för dom som vill se eventet utan att "pusha" ut appen?

Eftersom operativsystemet till ATV2 och 3 är uppbyggt på det sättet finns det inget annat sätt. Men det är ju så kul att komma med kommentarer om hur Apple styr era liv så varför vara allvarlig.

Vet inte varför just jag anses kunna förklara saken, men jag kan, trots bristande kunskap om AppleTV, försöka.

Operativsystemet har knappast några problem med att pusha en AppStore-app och sedan låta konsumenten använda den för att välja appar. Möjligtvis kan utformningen av användargränssnittet i systemet vara en utmaning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte varför just jag anses kunna förklara saken, men jag kan, trots bristande kunskap om AppleTV, försöka.

Operativsystemet har knappast några problem med att pusha en AppStore-app och sedan låta konsumenten använda den för att välja appar. Möjligtvis kan utformningen av användargränssnittet i systemet vara en utmaning.

 

Jag frågade dig eftersom du inte heller gillar Apple´s hanterande av appar i ATV2 och 3.

 

Nu var inte frågan ifall Apple kan fixa en App Store till ATV2 och 3 utan hur dom skulle lösa att inte "pusha" ut en app till dom som inte vill ha en.

När det är uppbyggt på det sättet att det är alla eller ingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag frågade dig eftersom du inte heller gillar Apple´s hanterande av appar i ATV2 och 3.

 

Nu var inte frågan ifall Apple kan fixa en App Store till ATV2 och 3 utan hur dom skulle lösa att inte "pusha" ut en app till dom som inte vill ha en.

När det är uppbyggt på det sättet att det är alla eller ingen.

Jag måste ha missat inlägget där jag dissar apphanteringen i ATV 2/3.

 

Du undrar alltså hur man utan tillgång till en pull-funktion ersätter en broadcastande push-funktion? Det går inte, vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vill du inte alls, Apple vet vad du du vill se.

 

Här gör du det.

 

Jag måste ha missat inlägget där jag dissar apphanteringen i ATV 2/3.

 

Du undrar alltså hur man utan tillgång till en pull-funktion ersätter en broadcastande push-funktion? Det går inte, vad jag vet.

 

Min poäng är att jag tycker det är löjligt med dessa kommentarer om att Apple bestämmer över vad vi ska se.

När program hanteringen är uppbygd som den är att det är alla eller ingen.

Enligt mig är det ett icke problem eftersom dom går att dölja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha frivilligt tittat på några event och konstaterat att de är långa tråkiga händelser utan särskilt mycket kött på de magra benen tror jag att jag ska kasta bort min tid på något mindre ointressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste någonstans att det kommer en 4 uppgradering av El Capitan i morgon. Kan det vara så att man fixat problemet med krånglande nätverk som går segt för mig. Jag kör på en iMac mid 2011.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Brukar se dom live, om jag inte har annat att göra vid den tiden... Men annars tycker jag det är mycket enklare att ladda ner hela keynoten genom iTunes sen när det är slut under natten eller dagen efter... Bättre kvalité, inget som hänger sig för att Apples servrar är överbelastade och dessutom kan man pausa den om man behöver göra te eller gå på toa... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en snabb fråga:

 

Min flickvän kommer hem 15 minuter efter eventets start och kommer därför att ha missat en del. Går det för mig att pausa strömningen och sedan fortsätta när hon kommer hem, så hon inte missar nåt?

 

Jag menar alltså inte att se allt i efterhand, utan att slå igång strömmen och direkt trycka på paus och vänta i femton minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det går inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...