Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Laddaren lyser bara grönt - vill inte starta upp


thrashstar

Rekommendera Poster

Det som inte får hända hände. Min kära Macbook Pro 13" från 2011 startar inte längre.

 

Jag är ute på resande fot jorden runt och är samtidigt en resande fotograf så datorn är otroligt viktig i mitt arbete.

En natt för ett par dagar sedan så råkade jag låta datorn gå helt slut på ström.

På morgonen skulle jag sätta i Magsafe kontakten och då upptäckte jag att den bara lyser grönt och inte orange som den ska göra när den laddas. I ett par dagar innan den här incidenten så har laddaren betett sig lite märkligt och jag har då behövt ruskat lite på kontakten för att få den att slå om till orange. Men just denna morgon var det helt dött och bara ett grönt sken.

 

Jag har provat med SMC resets, provat med ny laddare, tagit ut kontakten till batteriet och satt i det igen (ibland, men bara ibland så bootas den upp där man hör hårddisken gå igång och vita skärmen med äpplet kommer fram och en laddningsbar visas.. Men strax därefter när den kommit ungefär halvvägs så dör datorn igen. Ibland startas den upp igen av sig själv strax efter (men då går bara fläktarna igång, skärmen svart och inget bootljud från HDD.) Har även testat starta datorn utan batteri och med bara strömmen i, men utan resultat. Väldigt märkligt.

Batteriindikatorerna på sidan av datorn lyser inte alls och det händer inget när jag trycker på den knappen.

 

 

Kan det vara HDD som gett upp?

Batteriet eller något annat skumt?

Jag är just nu långt bort från närmaste appleservice.

Är så otroligt tacksam för tips och svar här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...