Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Felkod 36

TwinX

Recommended Posts

Men herregud vad irriterad jag blir.

Har fått felkod 36 när jag ska lägga över filer till en extern HDD.

Stängde av datan och startade upp. fortfarande samma fel.

Någon som vet varför och hur jag kan åtgärda problemet?

Jag har löst problemet genom att köra min externa HDD i program Paragon NTFS for mac. Ett program som jag har köpt. Tyvärr måste man köpa nytt då mac byter OS X =(

Hur är den externa disken formaterad?

Jaha, så var jag för sen.

Följdfrågan är: Varför vill du ha den i NTFS?

Jag har löst problemet genom att köra min externa HDD i program Paragon NTFS for mac. Ett program som jag har köpt. Tyvärr måste man köpa nytt då mac byter OS X =(

Man kan fixa NTFS-stödet själv med (istf att köpa Paragon el Tuxera). :)

Skrev ett par rader här för ett tag sen.

Man kan fixa NTFS-stödet själv med (istf att köpa Paragon el Tuxera). :)

Skrev ett par rader här för ett tag sen.

Jo, men varför ska man det? Alltså varför ska man köra med just NTFS?

Jo, men varför ska man det? Alltså varför ska man köra med just NTFS?

[+] Ja, exakt. Det är bättre att formatera om den till lämpligt format. :yeahbaby:

Jag har den för min mediaspelare måste ha NTFS.... Tror jag... Fan, det måste jag kolla *skratt*

Jag har den för min mediaspelare måste ha NTFS.... Tror jag... Fan, det måste jag kolla *skratt*

Konstigt. De brukar kräva FAT32 eller möjligen exFAT. Båda filsystemen hanterar Macen utan krångel och utan tredjepartsprogram.

Problemet med NTFS är att det inte finns någon officiell specifikation från Microsoft. Så all programvara som påstår sig hantera NTFS i Macen är av typen "pröva och se". Det litar jag inte på för fem öre.

[+] Nä, NTFS ö h t är ingen höjdare. Som Wiki skriver...

“Native NTFS write support has been discovered in Mac OS X 10.6 and later, but is not activated by default, although workarounds do exist to enable the functionality. However, user reports indicate the functionality is unstable and tends to cause kernel panics, probably the reason why write support has not been enabled or advertised.” »»

Man kan ju ha det som tillfälliga lösningar, för att te x kunna fixa en disk el nåt, men man bör nog tänka på något annat som permanent lösning.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...