Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rensa Facebook appen


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Appen tar 600 MB varav bara runt 100 MB är själva appen. Resten vet jag inte ens vad det är. Har testat att ta rensa browsing data i appen men det hjälper inte. Finns det något sätt att frigöra dessa ca 500 MB utan att ta bort appen?post-66896-0-81000100-1458330249_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Tyvärr. Det är ju samma jag redan nämnt, utöver någon app man kan ladda hem men jag är allmänt skeptisk mot appar vars namn börjar med "Clean my". ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr. Det är ju samma jag redan nämnt, utöver någon app man kan ladda hem men jag är allmänt skeptisk mot appar vars namn börjar med "Clean my". ;)

Samma här, fast jag inkluderar även appar som börjar med “Faceboo”. :rolleyes:^_^

 

Såg någon sida som nämde att antingen finns funktionen i själva appen, att kunna radera, eller så kan man av/om-installera den så rensas det ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort appen, FB är klart överskattat och fullständigt onödigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd Safari istället.Mycket snabbare och drar mindre ström.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ta bort appen, FB är klart överskattat och fullständigt onödigt. :)

Framför allt är det många som utan att satt sig in i alla Facebooks möjligheter eller omöjligheter har väldigt starka åsikter. Det finns en tråd i Papperskorgen där du kan gnälla på Facebook. Denna forumdel handlar om appar och denna tråd om Facebook appen, inte Facebook som helhet. Så var en sötnos och hjälp mig eller håll tyst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Samma här, fast jag inkluderar även appar som börjar med Faceboo. :rolleyes:^_^

 

Såg någon sida som nämde att antingen finns funktionen i själva appen, att kunna radera, eller så kan man av/om-installera den så rensas det ur.

Ja det kan nog vara så och här verkar den funktionen inte finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Använd Safari istället.Mycket snabbare och drar mindre ström.

Ja finns det ingen lösning på min fråga är det nog vad som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

1) Tog bort appen och körde via Safari istället.

 

2) Blev grinig på att det inte gick att zooma bilder på Facebook via Safari.

 

3) Installerade appen igen.

 

 

Får göra om steg 1 och 3 emellanåt om jag vill spara plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2) Blev grinig på att det inte gick att zooma bilder på Facebook via Safari.

 

 

 

Går om du trycker på "Visa i fullständig storlek"

 

post-45175-0-88328600-1458501526_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

Går om du trycker på "Visa i fullständig storlek"

 

IMG_0471.PNG

 

Tack!

 

Kör nog appen ändå. Vanan trogen efter många år. Körde Safari på prov men tyckte aldrig att det blev bekvämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Kör nog appen ändå. Vanan trogen efter många år. Körde Safari på prov men tyckte aldrig att det blev bekvämt.

 

Det är ett val man får göra...bra batteritid eller inte :)

Visst är det lite ovant i början men nu har jag vant mig och vill inte gå tillbaka.

Räcker med att jag provtestar efter varje uppdatering och ser hur mycket ström den fortfarande drar för att inse att valet är lätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

iPhone är alltid lika med dålig batteritid. ;)

 

Ifrågasätter inte att FB appen drar mer, men jag har kollat både nu och tidigare under batteri i inställningar och för min del leder Safari med hästlängder när det kommer till batteriförbrukning. Då använder jag FB appen ganska mycket men såklart Safari mer, dock inte så värst mycket mer.

 

Har alltid notifications samt background app refresh avstängt för FB appen. Det kanske är det som gör att jag klarar mig hyfsat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone är alltid lika med dålig batteritid. ;)

 

Ifrågasätter inte att FB appen drar mer, men jag har kollat både nu och tidigare under batteri i inställningar och för min del leder Safari med hästlängder när det kommer till batteriförbrukning. Då använder jag FB appen ganska mycket men såklart Safari mer, dock inte så värst mycket mer.

 

Har alltid notifications samt background app refresh avstängt för FB appen. Det kanske är det som gör att jag klarar mig hyfsat?

 

 

Beror helt på användningsmönstret men jag har alltid minst 40-50% efter en dag. Som ex en vän som har en 6+ som har grym batteritid men lyckas alla fall dränera den på mindre än 8h :)

Och en annan som har en 6.a klarar sig par tre dagar så det skiljer mycket hur man använder den.

 

Söker man med Google så är det inte överraskande att FB-appen är känd för att dra onormalt med ström

Jag har också bakgrund och notifikation avslaget på FB för att slippa bli störd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Dessvärre ett stort problem för många det där. Gäller även Flickr och Instagram vad jag vet iaf. Brukar ominstallera apparna med ojämna mellanrum för att nolla platsen när dom börjar ta upp för många hundra mb...

 

Önskar dom fixade en "Rensa Data" meny längre ner på samma sida du la upp bild på... Hade varit en underbar nyhet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...