Jump to content
Just nu i M3-nätverket

»Förbannar att Steve Jobs existerat«

kiwi

Recommended Posts

Varför erkänna hur korkad man som inte förstår sig på hur man ställer in sina prylar korrekt. Dessutom gör han det med ett fånigt leende.

Varför erkänna hur korkad man som inte förstår sig på hur man ställer in sina prylar korrekt. Dessutom gör han det med ett fånigt leende.

Att ställa in sina prylar korrekt verkar vara ett vanligt problem, klicka runt lite bland trådarna här om du inte tror mig.

Antagligen beror det på att folk i allmänhet är korkade; att ställa in en Applepryl korrekt görs intuitivt.

Att ställa in sina prylar korrekt verkar vara ett vanligt problem, klicka runt lite bland trådarna här om du inte tror mig.

Antagligen beror det på att folk i allmänhet är korkade; att ställa in en Applepryl korrekt görs intuitivt.

Tolka det hur du vill.Fler som tycker som jag om man läser kommentarerna.

Tolka det hur du vill.Fler som tycker som jag om man läser kommentarerna.

Så kan man ju resonera. Själv har jag inte läst kommentarens, alltså har du fel.

Så kan man ju resonera. Själv har jag inte läst kommentarens, alltså har du fel.

Dåligt formulerat av mig tydligen.

Det är fler som är av samma uppfattning som mig något man ser när man läst kommentarerna till artikeln.

Dåligt formulerat av mig tydligen.

Det är fler som är av samma uppfattning som mig något man ser när man läst kommentarerna till artikeln.

Det stämmer säkert.

Samtidigt tycker jag att Apple till stor del har skämt bort användarna med att inte behöva bry sig om en massa inställningar, "it just works" vill jag minnas att en tidigare ledare inom Apple har sagt vid upprepade tillfällen.

Och den i artikeln nämnda, men förhoppningsvis snart bortglömda, fjärrkontrollen var ett extra sorgligt kapitel, standarduppfattningen verkade vara ungefär att man ställde in den på att bara styra en maskin, trots det vaknade en dator på andra sidan rummet. Det stämmer inte allas, vilket kan läsas i instruktionerna. Jag misstänker att problemet till viss del berodde på att användare först bestämde vad som skulle göras (låta fjärren styra endast en maskin*) och sedan, påverkade av vad som skulle göras, tolkade fel.

* Ett rimligt antagande, alla mina fjärrkontroller, en aktiv apparaten, styr alla mina apparater. Jag vill att den bara ska styra en, vilket inte går.

Ett i mina ögon mindre rimligt antagande, fjärrkontrollerna styr alla mina apparater, jag vill att den här apparaten endast ska kunna styras av just den här fjärrkontrollen, vilket är möjligt. Fjärren i fråga styr fortfarande alla dina apparater.

Ollie Williams

Jag säger som Joacim Melin.

:D:D:D:D:D

https://www.macpro.se/2016/03/17/arets-hjarnslapp/

Och jag säger som jag. Smarta människor har inget behov av att kalla andra människor dumma i parti och minut.

Och jag säger som jag. Smarta människor har inget behov av att kalla andra människor dumma i parti och minut.

Naturligtvis så måste man det. Hur ska dom annars få reda på det.

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Artikelförfattaren har uppenbarligen gjort det vanliga misstaget att installera alla Apple prylar under samma Apple ID. Ett Apple ID är som en person, en användare. Att installera alla prylar på ett ID är som att säga att allting kommer att användas av en och samma person, och i det scenariot kan det vara en fördel att enheterna kommunicerar med varandra och delar uppgifterna med varandra. Varför skulle man vilja annorlunda när allt används av en och samma person?

Det är när man gör antagandet att ett och samma Apple ID är för flera personer och därmed ska enheterna med samma Apple ID inte dela samma information, som det blir fel...

Problematiken löses genom att olika enheter som används av olika personer får olika Apple ID. Dvs ett Apple ID = en person, en användare. Flera Apple ID = flera personer, användare.

Är man en familj så använder man funktionen Familjedelning för att dela utvald information mellan familjemedlemmarnas olika Apple ID.

:)

Artikelförfattaren har uppenbarligen gjort det vanliga misstaget att installera alla Apple prylar under samma Apple ID. Ett Apple ID är som en person, en användare. Att installera alla prylar på ett ID är som att säga att allting kommer att användas av en och samma person, och i det scenariot kan det vara en fördel att enheterna kommunicerar med varandra och delar uppgifterna med varandra. Varför skulle man vilja annorlunda när allt används av en och samma person?

Det är när man gör antagandet att ett och samma Apple ID är för flera personer och därmed ska enheterna med samma Apple ID inte dela samma information, som det blir fel...

Problematiken löses genom att olika enheter som används av olika personer får olika Apple ID. Dvs ett Apple ID = en person, en användare. Flera Apple ID = flera personer, användare.

Är man en familj så använder man funktionen Familjedelning för att dela utvald information mellan familjemedlemmarnas olika Apple ID.

:)

Ska alla ha varsin AppleTV kopplad till TVn/projektorn i vardagsrummet?

; att ställa in en Applepryl korrekt görs intuitivt.

Jag skulle bestämt hävda att Apple gått en bit från detta och blivit rörigare och mindre direkt. Det är inte alls lika självklart som förr.

Jag skulle bestämt hävda att Apple gått en bit från detta och blivit rörigare och mindre direkt. Det är inte alls lika självklart som förr.

Trots att du har fel, det är ju intuitivt, finner jag det svårt att argumentera mot det du skriver.

Trots att du har fel, det är ju intuitivt, finner jag det svårt att argumentera mot det du skriver.

Då är det för att jag blivit äldre och dummare.

• 2 weeks later...

Han förlöjligar sig ännu mer med sina lögner och överdrifter.

Tydligt att han tagit åt sig av kommentarerna han fått.

Jag håller helt med honom om två viktiga saker.

"jag anser att den som skriver en bruksanvisning borde kunna skriva en bruksanvisning."

"Jag vidhåller dock att jag inte ska behöva lyfta ett finger för att ta bort en tjänst som jag aldrig bett om."

"jag anser att den som skriver en bruksanvisning borde kunna skriva en bruksanvisning."

Vad är det för fel på denna bruksanvisning?

https://support.apple.com/kb/PH22207?locale=sv_SE&viewlocale=sv_SE

Tror du på fullaste allvar att han verkligen försökt att hitta och läsa manualen?

Inte en chans i helvete :) :) :)

"Jag vidhåller dock att jag inte ska behöva lyfta ett finger för att ta bort en tjänst som jag aldrig bett om."

Ok hur har du/han tänk att det i praktiken skulle fungera egentligen?

Skulle alla tjänster/funktioner vara av per default för alla användare bara för att några anala individer inte vill ha dom på?

Mig veterligen så är IR-mottagaren avslagen per default på Mac Minin så det är ett icke problem.

Ollie Williams

Att skriva en krönika av det här slaget, att driva med en stor grupp människor, är en garanterad och enkel väg till uppmärksamhet. Och det bästa är att ju argare folk blir, dess mer uppmärksamhet får författaren.

Vad jag menar är i stort sett att de stycken text som diskuteras säger mer om den som skrivit dem än det säger om Apple eller dess användare. Och då syftar jag inte på att någon är korkad utan snarare i en temporär eller permanent svacka i karriären som tvingar vederbörande in i lågvattenmärken för att få läsare.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...