Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bilder från 1970-talet, var är de tagna?

Telly82

Recommended Posts

Hej.

Jag håller på att katalogisera släktens diabilder och har kommit fram till (mitten av) 1970-talet. Var är nedanstående bilder tagna? Förmodligen i Götaland någonstans.

post-11001-0-93615400-1458138168_thumb.png

post-11001-0-49554000-1458138193_thumb.png

post-11001-0-13112800-1458138218_thumb.png

• Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Är det ens taget i Sverige?

Är det ens taget i Sverige?

Det är inte 100% säkert, men de är sorterade bland andra Sverigebilder.

Å andra sidan så har jag hittat felsorterade bilder förut.

Å tredje sidan så är det en typisk svensk röd stuga med vita knutar på den sista bilden.

Finns det inte någon "turist"-trädgård i Blekinge någonstans? Vad heter den? Hur ser det ut där?

Är det inte Pocahontas trädgård? :whistling:

Nej, men det ser ut att vara nån modellträdgård, typ Legoland

Nej, men det ser ut att vara nån modellträdgård, typ Legoland

Jo, men det är inte Legobitar. Miniland i Halmstad finns det andra bilder på och där ser det inte ut som på dessa bilder.

Nej så klart ...men, nån park är det, kan inte minnas att vi haft något likt detta på Liseberg, men jag var där inte varje år på 70-talet

Nej så klart ...men, nån park är det, kan inte minnas att vi haft något likt detta på Liseberg, men jag var där inte varje år på 70-talet

Intressant att du nämner Liseberg, för i anteckningarna så står det "Liseberg?" (alltså med frågetecken).

Men anteckningarna är inte heller att lita på, de har rätt många fel, tyvärr.

Ollie Williams

Det kan ju ha hänt en del sedan 70-talet men jag har svårt att se Liseberg passa in i bilden.

Ollie Williams

Googla "trädgårdar blekinge". Blekinge nämndes ju tidigare i tråden. Längst upp bland liknande sökningar fick jag "eringsboda trädgård". Visa bildresultat och man är hemma.

Men det är lite lättare att komma på när Alix redan serverat svaret. :)

Det är Blomstergården utanför Eringsboda i Blekinge.

Perfakt. Jag visste att någon skulle veta. :)

Googla "trädgårdar blekinge". Blekinge nämndes ju tidigare i tråden. Längst upp bland liknande sökningar fick jag "eringsboda trädgård". Visa bildresultat och man är hemma.

Men det är lite lättare att komma på när Alix redan serverat svaret.

Det var där jag började. Men jag fick inte upp något som jag tyckte var tillräckligt konkret. "Besöksträdgårdar i Blekinge" som resultat är ju hur vagt som helst.Och bland bildresultaten såg jag inte något som liknade "slottet" eller miniatyrhusen.

Blekinge har jag aldrig besökt.

Men va kul att du hittade rätt plats.

Var på väg att skicka dig denna länk http://www.lisepedia.se/Kategori:År_för_år

men den kanske du har användning för en annan gång :D

Ollie Williams

Det var där jag började. Men jag fick inte upp något som jag tyckte var tillräckligt konkret. "Besöksträdgårdar i Blekinge" som resultat är ju hur vagt som helst.Och bland bildresultaten såg jag inte något som liknade "slottet" eller miniatyrhusen.

Som sagt, lättare att koppla ihop det när man redan har lösningen serverad. :)

Perfakt. Jag visste att någon skulle veta. :)

Jag visste inte, jag bildgooglade lite bara. "trädgård miniatyrhus" och så klickade jag på bild nummer två, och googlade sedan texten där. Sedan var jag i hamn. Mer tur än skicklighet. Antar jag.

Jag visste inte, jag bildgooglade lite bara. "trädgård miniatyrhus" och så klickade jag på bild nummer två, och googlade sedan texten där. Sedan var jag i hamn. Mer tur än skicklighet. Antar jag.

Jag googlade en hel massa (inklusive miniatyrhus och minihus), men hittade inget.

Tack igen för hjälpen. :)

När tror ni att vi kommer kunna bildgoogla??

Eller säg inte att det redan finns?

(alltså jag menar klistra in en bild i google sökruta och den går igenom alla bilder på internet å hittar de som liknar)

Ollie Williams

När tror ni att vi kommer kunna bildgoogla??

Eller säg inte att det redan finns?

(alltså jag menar klistra in en bild i google sökruta och den går igenom alla bilder på internet å hittar de som liknar)

Jo, det går redan.

https://support.google.com/websearch/answer/1325808?hl=en

Dessutom funka det, dock inte klockrent:

https://www.google.com/search?tbs=sbi:AMhZZiuJsmoy5RRd-6EQFV0L_1nxuNgZIr4ZdCEFJIYXbRBUzmHQhEB9ORPySgWZO9B8S5bSlo1zEY2O6Z6NR4Ow9vxV5gUn3KFxIBL_1jP_1QDQDS85ZWPSYiPWFi5K1du3Yulvl_1dukJvZg9CDt_1lE2GminJ-YuLhDChl45yvyKpRq_1Ntnhkz-VVWFy5Z3H2xOF2ELvAMHg-xWKYWAPK8RA2zdFnG2l36s8EKN3pv_1YbCMJ9_1S_10RzZv1KADx0R187s4WRon87DT11Ckdxh9anjzYQeeWzp6NYTaIsnRTIFIi0hicP6fYbxL1J7iwGMTEWfzFNerWUJCRQHNNEYpyG1XRAoJva8raKgjV9Tk13m4pfdBOGDwvGIXb_1yo9qeIEqBbjo7mizwf72ACr-zBVsCpM7tR_1u7Dx7tqaxvdLw0_1L-tMk8pp4S7srlywZp934b1rUUL1qdJKwi_1nODzSPldiGTXlzZt8WejolSbeVjc5IZ_1gdcMOYnxMgquhiZ2JH95rlCfVMauBuBD3CSDjhwaw8JLaAZolim-49Sz3naBZv_1UNQRJI1qA5vO0b9hvfY3zQzjUB327qo01XAXn0jlDvrCsy-8Cwg4l-0MZ77S6gk1qK_1wOsGGfKuCqUJnbrAYI6w9PgRP1MwcrKbsiPpT7swDL-1lOc3zpKHf0fCV6OAfaGLKzTdGP-7TP4LzcoWuJMWAp_1n4NhSdvgHxw2MlgvB7m2ERAVwIxH_1i-u4c8pKMJbgSMsw8Yzp9kKyYjS0uSDv2XMEENTq3mdLR-rbWLzCF6bc_1iL6zOkQCv-ORaG11cNTfjl3T4QsniBIYix8UMeDOB0-v1LpuBFELFwPKeRKtAJvWBcaVWYNUrJPfTIU2qildoBBTq9ur2neK6GuTd6ymkFFv9p4gZAqucKWfoF4oDaYS1xXPpCqvAevYv2tKhlFExk0jm0Kb32M-zTM-zO_1DpcV6v1zifKtPmdM2MYk3JwPd2UsDkUklyFnvdnFxyxGWE3-h-vzStl_19UuAVBdsehJ79Qm60-8SB_1RLHKQDm3u3GRhNjhRK9KWfqvD1tIUyGjNmmZo5g0hBKWfVIt38mJuk8n6fo-P-NQAvESanyWHg1QwnOJgrLkeB3nY2A3DcdyNpUqbTyAvdJbrG9LB066EJqJTHhiavKW1FvmdpZ1sTthg9nK0iqK0VveZLyTf60AVjDifj-t1dVM5T7O285XA8Coc8yl2gi3rlD2QeDwif5B3T27EZ5lBb1gFlg8cU7mQ-HmsSX9l6-4h1ADWM99jwxt41WQS5nfWDo0ytA7l7EGIyd5BD0WFERwriX5xsEMhGq0vA_11xg7CJrlY_1M2ouTE6MAr_1TVmi8KGsZPngA4l_100-FWw10z1EdgRLofoxMprPgeC_1PKQP0wcy0W1CBP-SoJscr4xd3jB44dhdsIxfD2Z4-ItiJXiPp9ASbWIZEQ8vYe2EV3jMP_1gNC5ABLnUb2xJWYKZOzspAtjfFacs3fETieoSR2Tf5TGdZyXiXnh7HwIe9x_1GaF73WJ-l-SWTjtNJ15eVRJef3aw7eAblMlNLcFSoASOYWophO7bD0f9y841vkn253pJ2bPo3XhJ8qmLj&hl=en

Får testa det nästa gång. :)

Ollie Williams

Får testa det nästa gång. :)

Jag testade faktiskt det med dina bilder men resultatet hjälpte inte.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...