Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Titta i TVn

Rullgard2

Recommended Posts

Min dotter kan enkelt koppla upp sin dator (inte en Mac, alltså) till TVns stora bildskärm med en HDMI-kabel. Kan jag göra samma trick med min Macbook pro? Hur gör jag då?

Det ska gå bra. Om du preciserar vilken av de 37 olika Macbook Pro-modellerna du har ska du få tips om vad du behöver för adapter.

Det ska gå bra. Om du preciserar vilken av de 37 olika Macbook Pro-modellerna du har ska du få tips om vad du behöver för adapter.

Enligt "Om den här datorn":

MacBook Pro (15 tum, tidigt 2011)

Processor 2,2 GHz Intel Core i7

Minne 4 GB 1333 MHz DDR3

Grafik Intel HD Graphics 3000 384 MB

Serienummer FOOBAR012345

Hoppas att detta kan vara dig till hjälp!

Då behöver du en mini Displayport till HDMI adapter. Du har en Thunderbolt-port som är bakåtkompatibel med mini Displayport.

Finns i olika varianter, dels som ren adapter så du behöver dessutom en HDMT-kabel och dels med inbyggd kabel. Har sett både 2 meter och 4 meter.

Stort Tack för ditt svar! Tyvärr så låter det till en del som grekiska i mina data-okunniga öron. Eftersom jag bor på landsbygden så handlar det om att beställa prylarna från någon nätbutik. Om du kunde tipsa mig om någon lämplig sådan, och dessutom ange artikelnummer så att det blir rätt så får du en prick i himlen, stor som en familjepizza.

Ett tips är ju att köpa en Apple TV gen 3 och köra trådlöst till TV-n. Alla adaptrar och sladdar betalar en halv Apple TV. Bifogar en länk på en av alla dessa som säljer den billigt.

http://cdon.se/hemelektronik/apple-tv-3rd-generation-p18668244?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Apple+TV+(3rd+Generation)&utm_content=18668244&utm_campaign=prisjakt_se_home-electronics_AV+-+Mediaplayer

Stort Tack för ditt svar! Tyvärr så låter det till en del som grekiska i mina data-okunniga öron. Eftersom jag bor på landsbygden så handlar det om att beställa prylarna från någon nätbutik. Om du kunde tipsa mig om någon lämplig sådan, och dessutom ange artikelnummer så att det blir rätt så får du en prick i himlen, stor som en familjepizza.

Hur lång kabel behöver du? Alltså, hur långt kommer det att vara från Macen till TVn?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...