Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varning för uppdatering till El Capitan


3S42

Rekommendera Poster

Som Mac-användare sedan 25 år kan jag säga att uppdateringar av operativsystemen vanligen har varit till det bättre men inte så med El Capitan. Min MacBook Pro beter sig nu allmänt konstigt lite då och då, kopplar ned Bluetooth lite när som helst, gör uppstart av nästan alla program långsamt och rent segt. Om det bara vore en sak men det händer lite slumpvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att göra en säker start. Håll nere skiftknappen vid uppstart. Logga in och starta sedan om igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-11001-0-69484400-1457733271_thumb.png

 

Undra på att du har problem, men en sådan Mac att köra El Capitan på. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns absolut anledning att varna för att uppdatera till El Capitan.

Det är alltid någon som har otur och får problem vid en uppdatering men oftast är det enkelt löst. Majoriteten har inga problem med att uppdatera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det var ett dumt svar. Apple borde ha varnat i så fall.

Du missar poängen, Telly82 skojar ju med dig för att det står att du har en PowerMac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missar poängen, Telly82 skojar ju med dig för att det står att du har en PowerMac

Precis. En sådan kan man inte installera El Capitan på. Installeraren startar inte ens.

 

(Den sista Mac OS X-versionen som går att installera på någon PowerMac var Mac OS X 10.5, Leopard från 2007.

Den sista PowerMacen tillverkades i augusti 2006.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om hårddisken börjar bli knökfull kan det påverka uppstartstider mm så datorn känns som sirap. Har du mindre än 20 GB ledigt så har du i alla fall ett delproblem. Att datorn segar nyckfullt KAN bero på att hårddisken håller på att paja. Så har du ingen backup är det det ABSOLUT första man gör.

...

El Capitan har varit ett ganska bra OS X hittils. Det finns ingen egentlig grund att varna för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. En sådan kan man inte installera El Capitan på. Installeraren startar inte ens.

 

(Den sista Mac OS X-versionen som går att installera på någon PowerMac var Mac OS X 10.5, Leopard från 2007.

Den sista PowerMacen tillverkades i augusti 2006.)

 

Jag missar inte alls poängen eftersom jag redan har installerat.

 

Nu känner inte Adobe Bridge igen raw-Fuji X100S. Bilder kräver att få sköta importen men tvångskonverterar RAF till jpg. Det kallar jag skit.

 

Efter 25 år är jag för första gången missnöjd. Apple vill väl tvinga in alla i molnet antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag missar inte alls poängen eftersom jag redan har installerat.

 

Nu känner inte Adobe Bridge igen raw-Fuji X100S. Bilder kräver att få sköta importen men tvångskonverterar RAF till jpg. Det kallar jag skit.

 

Efter 25 år är jag för första gången missnöjd. Apple vill väl tvinga in alla i molnet antar jag.

Så du har installerat El Capitan på din PowerMac?

Grattis du må vara först i världen med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missar inte alls poängen eftersom jag redan har installerat.

 

Nu känner inte Adobe Bridge igen raw-Fuji X100S. Bilder kräver att få sköta importen men tvångskonverterar RAF till jpg. Det kallar jag skit.

 

Efter 25 år är jag för första gången missnöjd. Apple vill väl tvinga in alla i molnet antar jag.

El Capitan stöder X100s-RAW. Vad gäller Bridge, kolla här (hur man ändrar USB-läge vet jag ej, kolla din kameras manual). Att hindra Bilder från att öppnas av en enhet, se här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag missar inte alls poängen eftersom jag redan har installerat.

 

Nu känner inte Adobe Bridge igen raw-Fuji X100S. Bilder kräver att få sköta importen men tvångskonverterar RAF till jpg. Det kallar jag skit.

 

Efter 25 år är jag för första gången missnöjd. Apple vill väl tvinga in alla i molnet antar jag.

Jag kör El Capitan och har inga som helst problem med mina RAF-filer, har också en X100s.

Ditt problem borde alltså inte bero på OS X (jag kör adobe bridge också)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du har installerat El Capitan på din PowerMac?

Grattis du må vara först i världen med detta.

 

Har jag skrivit det? Jag har en MacBook Pro. Och maken till svajigt system har jag inte upplevt på 25 år. Så var det med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har jag skrivit det? Jag har en MacBook Pro. Och maken till svajigt system har jag inte upplevt på 25 år. Så var det med det.

 

SBS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har jag skrivit det? Jag har en MacBook Pro. Och maken till svajigt system har jag inte upplevt på 25 år. Så var det med det.

Om du går in i din Profil och under Appleprylar och där tar bort att du har en PowerMac och istället skriver in att du har en MacBook Pro.

Alt. att du har båda, såm skavi inte skoja med dig :)

 

post-113-0-75130200-1457979116.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har jag skrivit det?

Ja, det har du. Det står, som Poca och jag påpekar, i listan över dina Appleprylar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag har läst ett antal trådar i Apples supportforum med problem relaterade till Crapitan, där många användare upplever samma problem och varken seniora forummedlemmar eller folk från Apple kunnat erbjuda lösningar.

 

Personligen är jag inte jätteimponerad. Apple är inte vad det varit avseende stabilitet.

 

Det är bara det att Windows är ännu värre och Linux är för klabbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...