Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Mac OSX och Pages

Mons

Recommended Posts

Jag rensade ur jobbdatorn och körde in Mavericks och El Capitan.

På Apple Care sa de att jag kunde byta AppleID men problemet är ju nu att jag inte kommer åt Pages och liknande utan att betala.

Eftersom datorn hade Mavericks från början måste någon på jobbet köpt till Pages. Och då ligger det på gamla Apple-ID:t gissar jag...

Nån som har tips?

Varför bytte du Apple-ID?

Har du installerat två olika OS X på datorn?

Det är bara att logga in med det gamla Apple-ID´t så kan du ladda ner Pages gratis igen.

Varför bytte du Apple-ID?

Har du installerat två olika OS X på datorn?

Det är bara att logga in med det gamla Apple-ID´t så kan du ladda ner Pages gratis igen.

När jag installerade om Mac OSX så tickar ju det gamla operativet igång som fanns i datorn när den köptes. Sen uppgraderade jag till El Capitan.

Jag skapade ett nytt Apple-ID som passar bättre till den verksamhet vi nu bedriver

Ledsen men jag förstår ingeting av det du skriver.

Någon annan kan förhoppningsvis hjälpa istället.

... Jag skapade ett nytt Apple-ID som passar bättre till den verksamhet vi nu bedriver

Program som kostar är kopplade till Apple ID. Nytt Apple ID = inga registrerade köp. Använd det gamla Apple ID:t eller köp Pages igen. Så enkelt är det.

Problemet här är att du har skapat ett nyt Apple ID istället för att ändra det gamla. Inget följer med när man skapar ett nytt, går inte att överföra köp mellan olika Apple ID. Men, om du däremot hade ändrat det gamla Apple ID't så hade alla köp funnits kvar. Apple ID ändrar man genom att redigera sin information för Apple ID't, kan göras innifrån datorn där du loggar in på det gamla genom App Store-programmet.

Tack Alix

Då vet jag

Du kan testa att skapa ytterligare ett administratörskonto, logga in med det gamla Apple ID:t där, och ladda ned Pages. Och sedan logga in på ditt vanliga konto och ta bort det nya kontot. Programmet borde då finnas kvar, dock, det hör inte till användaren specifikt. Jag har inte testat detta själv, men det är kanske värt ett försök. Hur det då går med eventuella uppdateringar vet jag inte heller.

Problemet här är att du har skapat ett nyt Apple ID istället för att ändra det gamla. Inget följer med när man skapar ett nytt, går inte att överföra köp mellan olika Apple ID. Men, om du däremot hade ändrat det gamla Apple ID't så hade alla köp funnits kvar. Apple ID ändrar man genom att redigera sin information för Apple ID't, kan göras innifrån datorn där du loggar in på det gamla genom App Store-programmet.

Det hade ju varit smart att ändra ID:t. Det är bättre support här än på Apple ?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...