Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Högljudd fläkt vid The Sims 4, tips?

moasjoberg

Recommended Posts

Hej! Som en nybörjare av min macbook air har jag sökt mig hit för lite hjälp.

Mitt problem är att när jag spelar Sims 4 låter börjar fläktarna omedelbart låta otroligt högt och datorn blir varm. Det är nästan så att jag undviker att spela endast för att jag är orolig att datorn tar skada av det. Jag har ett "datorunderlägg" med kylfunktion, men det tycks inte hjälpa så mycket. Finns det något man kan göra för att förbättra eller förhindra att fläktarna går crazy?

Oerhört tacksam för lättförståeligt svar då jag inte har datorvana eller känner till alla korrekta termer!

Det verkar vara normalt. Läs mer här. Spel är väldigt krävande för datorer i allmänhet. Är du orolig ändå, överväg att skaffa en PC med Windows som är mer skräddarsydd för spel. Alla macar numera har mer eller mindre en laptopkonstruktion och blir därför snabbt varma vid belastning.

Du behöver inte vara rädd att datorn ska ta skada. Appledatorer är välbyggda på det området. Om din dator är några år gammal kan den ha satts igen av damm. Det går att fixa med lite gör det själv.

...

OM du har andra program öppna bidrar de till mer värme. Så stäng allt som inte är nödvändigt när du spelar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...