Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Repiga skivor


big peter

Rekommendera Poster

2 minuter sedan, Telly82 säger:

Ja, tyvärr. 

Det enda du kan göra är att försöka få tag på dem som drev firman. Men de har förmodligen inte skivorna kvar.

 

Jodå, i en kartong på vinden. Det är jag rätt säker på. Jag har kvar min firmas bokföring, fast den upphörde 2013. :nerd: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här skriver TS namne ”Jag har för 5 år sedan skickat in 7st DVD RW skivor till dem för att återskapa datan på skivorna. Dom är tyvärr ännu inte helt färdiga och företaget skrev att de skulle lägga ner under föra året (2017).” Det känns väldigt saktmodigt. Men, @Bror Uvebrant , sök upp Ulf, vad han nu heter. Folk dör inte alltid med sina företag. Lycka till! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bror Uvebrant
17 timmar sedan, Alix säger:

Även om företaget har upphört finns väl Ulf kvar? Hoppas vi? Vad heter han i efternamn kan jag söka upp honom och fråga. :) 

Tyvärr skrev han inte sitt efternamn i mailen till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Bror Uvebrant säger:

Tyvärr skrev han inte sitt efternamn i mailen till mig.

Firman finns väl registrerad i bolagsverkets arkiv. Där finns vilka som ägt bolaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bror Uvebrant
1 minut sedan, Telly82 säger:

Firman finns väl registrerad i bolagsverkets arkiv. Där finns vilka som ägt bolaget.

Det ska jag kolla upp. Tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-09-07 på 13:49, Telly82 säger:

Firman finns väl registrerad i bolagsverkets arkiv. Där finns vilka som ägt bolaget.

Jag har mailat till bolagsverket om CD reparation, men dom kunde tyvärr inte hitta dem firman.

Det är väldigt konstigt tycker jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Bror Uvebrant säger:

Jag har mailat till bolagsverket om CD reparation, men dom kunde tyvärr inte hitta dem firman.

Det är väldigt konstigt tycker jag.

 

Kolla med Skatteverket och momsregistreringsnumret från dina kvitton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-09-04 på 20:55, Peter 99 säger:

Ett billigt och bra sätt att laga trasiga CD skivor är att använda tandkräm. Tandkräm innehåller små detaljer som slipar bort hacken i CD skivan. Du skall ta vanligt vatten och lite tandkräm på ditt finger. Gnid försiktigt på CD skivan rakt ut från mittenhållet. Dvs du börjar innerst och fortsätter ut mot kanten. Du skall inte trycka hårt alls utan gnid försiktigt fingret på skivan. När detta är gjort kan du skölja av skivan med destillerat vatten. KLART!!

 

Detta är ett gammalt trick som jag lärde mig på 80-talet av en handlare inom stereobranchen.

Återkom gärna och skriv hur det har gått!!

Det är tyvärr inte repor som är felet med dom skivorna som jag lämnade in. Jag har haft problem med DVD RW skivor som inte fungerar när dom har blivit slutbehandlade i min dvd brännare. Men jag ska tänka på ditt tips när jag har repor på mina skivor. 80-talet? då var cd skivor ett nytt lagringsmedia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
2018-09-13 på 13:52, Alix säger:

Kolla med Skatteverket och momsregistreringsnumret från dina kvitton.

Tyvärr blev det ingen träff på företaget CD reparation hos skatteverket heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Bror Uvebrant säger:

Tyvärr blev det ingen träff på företaget CD reparation hos skatteverket heller.

Hur då "träff"?

Har du ringt dem eller skrivit till dem och frågat om vem som drev företaget 2017 (eller när det nu var)?

 

Det måste finnas årsredovisningar inlämnade hos bolagsverket, så det verkar VÄLDIGT konstigt att det inte fanns någon info där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Alix säger:

Det kan vara en firma registrerat på en privatperson som bara har frontat med ett företagsnamn.

Ja, så kan det vara.

 

Internetstiftelsen ansvarar ju för våra domännamn på .se (och .nu). De borde kunna svara på vem som hade domänen cdreparation.se för något/några år sedan.

https://www.iis.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Telly82 säger:

Ja, så kan det vara.

 

Internetstiftelsen ansvarar ju för våra domännamn på .se (och .nu). De borde kunna svara på vem som hade domänen cdreparation.se för något/några år sedan.

https://www.iis.se

Bra tips! Om det nu inte är begravt i ”integritet”. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Hur då "träff"?

Har du ringt dem eller skrivit till dem och frågat om vem som drev företaget 2017 (eller när det nu var)?

 

Det måste finnas årsredovisningar inlämnade hos bolagsverket, så det verkar VÄLDIGT konstigt att det inte fanns någon info där.

Dom hade alltså ingen info om CD reparation att ge mig. Men jag ska nog höra av mig till dom igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...