Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Repiga skivor


big peter

Rekommendera Poster

Någon som har något bra tips på hur man tar bort repor på cd och dvd skivor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman Hade inte tänkt låta något företag göra det, det skulle bli dyrt med tanke på att det är flera skivor som är repiga.

Telly82 Har redan sett dem på Clas Ohlson och Kjell tyvärr verkar inte kunderna vara speciellt nöjda om man läser recensionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta har du lämnat en (positiv) recension av en vara du varit nöjd med?

 

Men om du är missnöjd lämnar du en negativ recension (nästan) varje gång, eller hur? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telly82 HELT rätt!

Tyvärr hjälper det inte mig att fixa mina skivor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telly82 HELT rätt!

Tyvärr hjälper det inte mig att fixa mina skivor

Det finns bara två sätt, de två som nämns i tråden.

1) Be en firma fixa det.

2) Köp en gör-det-själv-sats.

 

Vad gäller den från Hama (Kjell & Co), så är Hama ett seriöst företag som funnits i många år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok ska köpa den ifrån Kjell Tack Telly82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämna gärna en recension när du använt den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Bror Uvebrant

Hej

Jag undrar om det är någon som vet om cdreparation.se har lagt ner?

Det är så att jag lämnade in några dvd RWskivor till dem för några år sedan som fortfarande inte är färdiga. När jag försöker mejla dem på kontakt@cdreparation.se kommer mejlen tillbaka efter ett tag. Jag tycker att dem borde ha gett mig ett besked om hur det gick med mina skivor innan dem la ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Bror Uvebrant säger:

Hej

Jag undrar om det är någon som vet om cdreparation.se har lagt ner?

Det är så att jag lämnade in några dvd RWskivor till dem för några år sedan som fortfarande inte är färdiga. När jag försöker mejla dem på kontakt@cdreparation.se kommer mejlen tillbaka efter ett tag. Jag tycker att dem borde ha gett mig ett besked om hur det gick med mina skivor innan dem la ner.

Ja, de är skyldiga att åtminstone se till att du får tillbaka din rättmätiga egendom.

Men sedan kan jag tycka att du borde hört av dig (mycket) tidigare, eftersom du lämnade in skivorna "för några år sedan". Enligt konsumenttjänstlagen så är en firma bara skyldiga att hålla redan på inlämnade varor i tre månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bror Uvebrant
1 timme sedan, Telly82 säger:

Ja, de är skyldiga att åtminstone se till att du får tillbaka din rättmätiga egendom.

Men sedan kan jag tycka att du borde hört av dig (mycket) tidigare, eftersom du lämnade in skivorna "för några år sedan". Enligt konsumenttjänstlagen så är en firma bara skyldiga att hålla redan på inlämnade varor i tre månader.

Du har rätt i att jag borde hört av mig tidigare. Det är för ungefär ett år sedan som mina mejl till dem kom tillbaka nästan direkt. Senaste eller sista gången jag hörde från dem var för 1,5 år sedan just idag och då skrev de följande:

 

Hej Bror,

ja som vi nämnde till dig tidigare så håller vi på att trappa ner med
cd reparation då vi har hållt på i 10 år och känner oss nöjda, sen får
vi se om någon annan tar över verksamheten.

Vad det gäller dina skivor så har vi nu bara en kvar att rekonstruera,
de flesta skivor tar en till två dagar men den näst sista skivan tog
en vecka. Rekonstruktionen på den sista skivan pågår just nu så får
vi se när den blir färdig, sen ska innehållet in på nya skivor.

Med vänlig hälsning, Ulf – CD Reparation.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför i hela friden låter du tiden gå så galet länge? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökte cdreparation.se och fick bilden nedan. Verkar inte vara mycket aktivitet där inte.

Skärmavbild 2018-08-20 kl. 21.34.35.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bror Uvebrant
15 minuter sedan, Axelman säger:

Varför i hela friden låter du tiden gå så galet länge? :fundersam:

jag har försökt att mejla dem men mina mejl har kommit  tillbaka nästan direkt.

Ja Jag har också sätt att de har nu tydligen lagt ner. Jag tycker ändå att dom borde ha hört av sig hur det till slut gick med att återskapa datan på skivorna som jag har lämnat in.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Bror Uvebrant
2018-08-20 på 16:57, Telly82 säger:

Ja, de är skyldiga att åtminstone se till att du får tillbaka din rättmätiga egendom.

Men sedan kan jag tycka att du borde hört av dig (mycket) tidigare, eftersom du lämnade in skivorna "för några år sedan". Enligt konsumenttjänstlagen så är en firma bara skyldiga att hålla redan på inlämnade varor i tre månader.

Dom 7 st skivor som jag lämnade in skulle rekonstrueras, och sedan skulle innehållet in på nya skivor. Jag tycker att dom borde ha hört av sig till mig hur det till slut gick med skivorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett billigt och bra sätt att laga trasiga CD skivor är att använda tandkräm. Tandkräm innehåller små detaljer som slipar bort hacken i CD skivan. Du skall ta vanligt vatten och lite tandkräm på ditt finger. Gnid försiktigt på CD skivan rakt ut från mittenhållet. Dvs du börjar innerst och fortsätter ut mot kanten. Du skall inte trycka hårt alls utan gnid försiktigt fingret på skivan. När detta är gjort kan du skölja av skivan med destillerat vatten. KLART!!

 

Detta är ett gammalt trick som jag lärde mig på 80-talet av en handlare inom stereobranchen.

Återkom gärna och skriv hur det har gått!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Bror Uvebrant säger:

Dom 7 st skivor som jag lämnade in skulle rekonstrueras, och sedan skulle innehållet in på nya skivor. Jag tycker att dom borde ha hört av sig till mig hur det till slut gick med skivorna.

Det håller jag med om.

Men du borde hört av dig oftare, särskilt innan butiken la ner.

Och direkt när dina mail studsade så borde du skrivit ett brev på papper, där du efterlyser dina skivor, och postat i en brevlåda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bror Uvebrant
2018-09-05 på 08:34, Telly82 säger:

Det håller jag med om.

Men du borde hört av dig oftare, särskilt innan butiken la ner.

Och direkt när dina mail studsade så borde du skrivit ett brev på papper, där du efterlyser dina skivor, och postat i en brevlåda.

Jag hittade tyvärr inte deras postadress då. Så här skrev dom till mig den 4/1/2017 alla fall:

 

Hej Bror,

vi kommer troligen att stänga CD Reparation någon gång under det här året,
men du behöver inte vara orolig att dina skivor försvinner. Vi har nu återupptagit
rekonstruktionen av dina skivor, och hör av oss igen när det är färdigt. Just
nu siktar jag på att vi ska kunna göra färdigt och skicka tillbaka skivorna till
dig inom 2 veckor.

Med vänlig hälsning, Ulf – CD Reparation
 
Då tycker jag att ansvaret för skivorna ligger främst hos dom och inte hos mig som kund.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Bror Uvebrant säger:

Jag hittade tyvärr inte deras postadress då. Så här skrev dom till mig den 4/1/2017 alla fall:

 

Hej Bror,

vi kommer troligen att stänga CD Reparation någon gång under det här året,
men du behöver inte vara orolig att dina skivor försvinner. Vi har nu återupptagit
rekonstruktionen av dina skivor, och hör av oss igen när det är färdigt. Just
nu siktar jag på att vi ska kunna göra färdigt och skicka tillbaka skivorna till
dig inom 2 veckor.

Med vänlig hälsning, Ulf – CD Reparation
 
Då tycker jag att ansvaret för skivorna ligger främst hos dom och inte hos mig som kund.

Vad gjorde du tre veckor efter att du fått meddelandet, men ännu inte fått skivorna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen var skivorna inte så viktiga 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bror Uvebrant
14 minuter sedan, Telly82 säger:

Vad gjorde du tre veckor efter att du fått meddelandet, men ännu inte fått skivorna?

Jag väntade väll på skivorna skulle bli färdiga, men jag borde då ha hört av mig. Men nu är det som det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Bror Uvebrant säger:

Men nu är det som det är.

Ja, tyvärr. 

Det enda du kan göra är att försöka få tag på dem som drev firman. Men de har förmodligen inte skivorna kvar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...