Jump to content
Just nu i M3-nätverket

DVD skapare + meny program

jockehemmingsson

Recommended Posts

jockehemmingsson

Hejsan!

Jag har under en längre tid nu letat efter ett program som kan göra dvd menyer proffsigt och bränna en dvd.

När jag söker på App Store så kommer det upp hur många som helst, som är i stort sett likadana. Många gratis som vill ha en vattenstämpel på färdiga filmer och begränsade funktioner, så det är svårt att få en bild av programmet. Och många kostar någon hundralapp.

Helst skulle jag vilja ha något mer proffsigt som tex göra egna animeringar mellan menyn. Alltså göra den speciell för just den filmen. Gör inget om det kostar en slant, vill bara att det ska fungera och att jag blir nöjd.

Filmer jag ska bränna är tex seminarium, föreställningar mm. Redigerar i Final Cut Pro X.

Finns det någon som kan tipsa mig om något bra?

Med vänlig hälsning, Jocke

jockehemmingsson

Är det någon som vet om det går att göra ett eget meny tema till Toast? Och hur man då gör? :)

Numera gör jag väldigt sällan några egna dvd-skivor. Det blir både bättre och snabbare om man distribuerar sitt material på annat vis, inte minst eftersom dvd-formatet är så begränsat i upplösning.

Men ibland händer det, främst för en väns skull som använder dvd-skivor i sitt yrke som bussguide.

Då använder jag Adobe Encore. Tyvärr uppdateras det inte längre, men man kan göra i princip vad som helst. Full frihet i menyer, utseende, länkar, kapitel...

Programmet medföljer i CS6-paketet, som kostar en rejäl slant. Alternativet är att göra som jag och prenumerera på Adobes programsvit (mindre kostnad varje månad) och installera det därifrån.

/ Kiwi

jockehemmingsson

Numera gör jag väldigt sällan några egna dvd-skivor. Det blir både bättre och snabbare om man distribuerar sitt material på annat vis, inte minst eftersom dvd-formatet är så begränsat i upplösning.

Men ibland händer det, främst för en väns skull som använder dvd-skivor i sitt yrke som bussguide.

Då använder jag Adobe Encore. Tyvärr uppdateras det inte längre, men man kan göra i princip vad som helst. Full frihet i menyer, utseende, länkar, kapitel...

Programmet medföljer i CS6-paketet, som kostar en rejäl slant. Alternativet är att göra som jag och prenumerera på Adobes programsvit (mindre kostnad varje månad) och installera det därifrån.

/ Kiwi

Hej! Tack för tipset. Har kollat på det programmet. Men som sagt tyvärr väldigt dyrt och uppdateras inte längre. Finns det inget alternativ till Encore?

Jag har inte hittat några alternativ till Encore till Mac iaf. Det är möjligt att Apple dödade marknaden när de skippade att bygga in dvd-brännare i sina datorer.

Får man fråga varför du måste distribuera materialet via dvd? :)

/ Kiwi

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...