Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Notiser fungerar inte på låst skärm, ex kalender visas ändå


effe

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har en iphone 4s

IOs: 9.2

 

Jag får intenotiser att fungera. Även fast jag bockar av att kalendern Inte ska visas på låst skärm så visas den ändå. Samt sms visas också.

 

Enda sättet att inte visa kalender och sms i notiser på låst skärm är att gå in på lösenord och bocka av "idag". Då visas inga notifikationer alls.

 

Exempelvis jag går till "inställningar -> notiser" sen går jag ner till appen "kalender" sen klickar jag på alla dem fem alternativen och bockar av "visa vid låst skärm". Den ändras då från grön plopp till vit.

 

I inställningar -> lösenkod markerar jag att "idag" ska visas vid låst skärm.

 

Oavsett vilka alternativ jag gör med kalenderns inställningar så dyker ändå mina anteckningar upp när skärmen är låst. Även fast jag bockat i att det inte ska göra det. Det är inte så trevligt om man har möten och andra kan gå och läsa vilka möten man har.

 

Det är samma med mina sms, i "inställningar -> notiser" "meddelanden" markerar jag att dem inte ska visas när skärmen är låst. Men ändå dyker dem upp där. Så alla kan gå och läsa mina sms även fast skärmen är låst. Även fast jag går in i editera och drar bort widgeten meddelanden. Så dyker dem ändå upp i notiser vid låst skärm.

 

Är detta en bugg, eller gör jag bara fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...