Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Tror jag har fått virus!

Norpan123

Recommended Posts

Hej!

För en vecka sedan skulle jag ladda ner ett program, det visade sig senare att jag fått något virus. När jag är ute på internet blir jag omdirigerad till olika reklam-sidor. Ofta att jag ska uppdatera Adobe FlashPlayer, men även annat. Det blir även länkar av vissa ord i texter på alla internetsidor. Finns det något sätt att få bort detta viruset eller måste jag typ formatera om datorn?? Jag är inte alls datakunnig och skulle bli sååå tacksam om någon kunde hjälpa mig! Jag sitter och skriver uppsats och därför behöver jag verkligen att min dator funkar felfritt just nu. Någon som kan hjälpa mig? :D

Hej!

För en vecka sedan skulle jag ladda ner ett program, det visade sig senare att jag fått något virus. När jag är ute på internet blir jag omdirigerad till olika reklam-sidor. Ofta att jag ska uppdatera Adobe FlashPlayer, men även annat. Det blir även länkar av vissa ord i texter på alla internetsidor. Finns det något sätt att få bort detta viruset eller måste jag typ formatera om datorn?? Jag är inte alls datakunnig och skulle bli sååå tacksam om någon kunde hjälpa mig! Jag sitter och skriver uppsats och därför behöver jag verkligen att min dator funkar felfritt just nu. Någon som kan hjälpa mig? :D

VAr laddade du ner programmet? Vissa siter som är "ok" smyger med extraprogram som ställer om din dator. Cnet tex är ökänt för det.

Du har inte virus, men kanske något annat elände.

Testa detta:

https://www.malwarebytes.org/antimalware/mac/

Det kändes lite riskabelt att ladda ner ännu ett program, men det här gjorde susen! Tusen tack för hjälpen! Äntligen kan jag fortsätta skriva min uppsats utan att bli avbruten av en massa reklam :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...