Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS X-uppdatering saboterar ethernet


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Min ethernet slutade fungera i helgen och nu kör jag via Airport. MEN, är det någon som vet ifall Apple har fixat problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har testat att köra koden i Terminalen som det stig, både här och på Apples hemsida. Funkar nada....... Typ Surt som...... MEN, har ni något tips om vad man kan göra?

 

För tillfället finns ingen uppdatering tillgänglig i Appstore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår släpptes OS X 10.11.4 Beta Build 15E56a

På egen risk kan man väl testa den och se om det avhjälper problemet tills Apple får tummen ur?

 

Man bör väl regga sig som betatestare men orkar man inte det så finns det ju alternativ för nedladdning

https://blog.shade.sh/index.php/os-x-beta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Apple har ju en stark tradition av att släppa uppdateringar som saboterar wifi så jag kan väl tycka att det var på tiden att de släppte en som även saboterar ethernet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har ju en stark tradition av att släppa uppdateringar som saboterar wifi så jag kan väl tycka att det var på tiden att de släppte en som även saboterar ethernet.

 

Mm, men efter en hel del joxande (byte mellan Airportnät och Terminalen) fungerar allt som vanligt igen!

 

STORT tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har ju en stark tradition av att släppa uppdateringar som saboterar wifi så jag kan väl tycka att det var på tiden att de släppte en som även saboterar ethernet.

 

:D:galetglad::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har ju en stark tradition av att släppa uppdateringar som saboterar wifi så jag kan väl tycka att det var på tiden att de släppte en som även saboterar ethernet.

[+] :D Jämställdhet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...