Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Epost på iPhone från comhem


Refill

Recommended Posts

Tips från comhems kundtjänst

En del samtal från kunder som har iPhone och en epostadress från comhem och har problem att lägga in epostkontot (comhemadressen) i iPhone.

Vi misstänker att detta är en bugg någonstans och tror oss ha hittat en "workaround"-lösning på problemet.

 

Senast hade vi en kund som talat med både Apple support i nästan 4 timmar och sedan med comhems kundservice i 1,5 timme utan att få in comhemadressen i sin iPhone.

problemet visar sig som att verifieringen av postadressen stannar. Den går inte klar ens efter flera timmar

 

Tips att prova. Kund behöver tillgång till sin epostadress och lösenord för denna genererat av comhem.

 

1 logga in med kunds epostadress och lösenord på comhems webbmail.

(den finns på www.comhem.se - ett litet kuvert längst upp till höger)

2 gå in på inställningar i webbmailen

3 välj byt lösenord.

4 skriv i det lösenord kund loggade in med. (det som är genererat av comhem) i fältet för nuvarande lösenord, nytt lösenord och bekräfta lösenord. (Man byter alltså inte - man skriver i nuvarande - samma - i alla fälten)

5 klicka på spara nytt lösenord.

 

Be kund testa att lägga in sin epostadress från comhem i sin iPhone igen.

 

Vid test har detta fungerat efter fem minuter, när det tidigare inte har gått att få in med hjälp av comhems kundservice eller apple support på nästan sex timmar

 

Kund kan alltså testa detta själv,men så klart går det att ringa comhems kundservice på 90222 för att få hjälp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...