Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med App Store

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har ett litet problem som jag inte lyckas lösa, och det är att så fort jag öppnar App Store på min iPad mini (retina) så blir jag informerad om att jag har tre väntande uppdateringar, men det går inte att uppdatera de "väntande" apparna. Det enda alternativ som finns är att öppna dem.

Att de inte går att uppdatera är i sig inget problem då jag är ganska säker på att jag har de senaste utgåvorna av apparna (Cubasis, AmpliTube och Concept). Det är mer det faktum att den lilla röda cirkeln som dyker upp på App Store-ikonen "skriker mig i ansiktet".

Jag har provat alla möjliga sätt att få bort den men inget verkar hjälpa...

Jag har rensat App Stores cache-minne genom att trycka tio gånger på någon av "knapparna" i appen utan resultat. Den röda cirkeln dyker upp en liten stund efter att appen laddat om sig.

Ett par omstarter har inte heller givit något resultat. Jag har även provat att göra "restore purchase" eftersom dessa appar erbjuder "in app purchases". Inte heller detta har någon effekt.

Att logga ut från App Store har inte heller givit något resultat.

Det enda som hjälper, dock högst temporärt är att stänga av "Uppdateringar" under "Inställningar", rensa App Stores cache och sedan sätta på "Uppdateringar" igen. Men så fort jag öppnar App Store - PANG! - så är den ilskna röda där igen.

Att avinstallera och återinstallera dessa appar är tyvärr inget alternativ.

Tacksam för alla tips som kan få mig att bli av med den ilskna röda.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...