Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmavbild har helt plötsligt slutat fungera


bjorma

Rekommendera Poster

Efter 3 års flitigt användande har skärmavbild har helt plötsligt slutat fungera.

Det låter men det skapas inga filer. Har sökt med spotlight för att se om de hamnar någon annan stans än på skrivbordet - men det skapas nada.

 

Ideér ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat en säker start?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte börjat använda DropBox och råkat klicka i att skärmdumpar ska sparas i DropBox? Det gjorde jag själv.... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte börjat använda DropBox och råkat klicka i att skärmdumpar ska sparas i DropBox? Det gjorde jag själv.... :whistling:

DropBox använder jag flitigt sen 10 år men jag sparar inga skärmdumpar där - då skulle jag snabbt få börja betala ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat en säker start?

Ville inte testa det eftersom jag hade en skivreparation på Time Capsulen som stod och gick, men sen upptäckte jag att den hade hängt sig så å blev det en säker start och det löste problemet - alla saknade bilder dök upp på skrivbordet.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att starta om Finder.  > Tvångsavsluta... > Finder > Starta om

Testade men Finder ville inte komma igång igen. Såg samtidigt att skivverktyget hängt sig så jag slog till med en säker start och nu fungerar det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Hmm Jag har provat allt... inkl säkerstart men mina skärmavbilder lyser ändå med sin frånvaro... 

Hör ljudet men ingen bild står att finna. Riktigt irriterande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...