Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Från iTunes till USB-minne


carolines

Rekommendera Poster

Jag försöker flytta en låt från mitt itunes bibliotek till en USB-sticka. Borde bara vara att "dra över den" men får upp felmeddelande att " det inte finns tillräckligt med utrymme" men låten är 9MB och USB-stickan är 4G och tom! Vad är det jag missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara att titeln/filnamnet innehåller (minst) ett tecken som FAT32 eller NTFS filsystem inte gillar.

 

Eller du har formaterat om USB-minnet som Mac OS Extended?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I regel är alla USB-stickor och hårddiskar förberedda/formaterade för Windows om inte det anges specifikt att de är formaterade för OS X/Mac eller oformaterade vilket inte är så vanligt.

...

Macen/OS X är lite smartare än Windows och klarar en hel del Windowsformaterade prylar men inte allt. Så ska den användas med Macen ska den formatteras om även om den fungerar med Windowsformattering. Förr eller senare blir det strul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen! Funkade att formatera om USBn :)

En liten korrigering från petimeter-nisse. :whistling: USB är en typ av förbindelse mellan olika datorprodukter. Att säga att man formatterar om USB-n är direkt missvisande. Du har ju inte byggt om kontakten eller sladden.... :hihihi: ..utan du har fipplat med den USB-drivna grunkan. I detta fallet USB-minnet. Det är många olika prylar som ansluts via USB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...