Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HDCP-fel med mini displayport


Danizze

Rekommendera Poster

Jag köpte en adapter här till min hdmi-kabel så jag kan titta på netflix i tv:n. Det är inget fel på själva adaptern, jag kan spegla skärmen och spela filmer via vlc utan problem, men så fort jag sätter i sladden säger netflix "Display error. There appears tp be a display problem. Please ensure your monitor is HDCP compliant and is not mirrored using airplay."

 

Jag kan se netflix direkt i smart-tv:n, via apple-tv och direkt i datorn utan problem, det är bara när jag kopplar i den jävla kabeln som det inte fungerar. Jag ser amerikanska netflix genom datorn och det är därför jag behöver kabeln, om det är någon som vet hur man löser detta vore det supergulligt!

 

Och jag har en macbook air för övrigt, om det spelar roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du absolut köra via datorn när du ändå kan köra på så många andra sätt?

 

Det står ju i felmeddandet att du inte kan spegla till den skärmen (via Airplay).

 

HDCP:

https://sv.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du absolut köra via datorn när du ändå kan köra på så många andra sätt?

 

Det står ju i felmeddandet att du inte kan spegla till den skärmen (via Airplay).

 

HDCP:

https://sv.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection

Saken är ju den att jag vill se amerikanska netflix, och jag kan bara få det att fungera i datorn. Men jag speglar den inte med airplay, airplay är avstängt och jag använder ju hdmi, felmeddelandet ber ju mig enbart att dubbelkolla att airplay är avstängt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i med att du har en apple tv (om jag förstod det rätt) så varför kör du inte bara airplay genom den från datorn,då speglar du ju datorns bild & ljud på tvn,om det nu krånglar med adaptern menar jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är ju den att jag vill se amerikanska netflix, och jag kan bara få det att fungera i datorn. Men jag speglar den inte med airplay, airplay är avstängt och jag använder ju hdmi, felmeddelandet ber ju mig enbart att dubbelkolla att airplay är avstängt.

Ja, fel av mig. HDMI är inte Airplay. Sorry.

 

Men i artikeln jag länkade till förklaras varför det inte fungerar och vad du kan göra åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i med att du har en apple tv (om jag förstod det rätt) så varför kör du inte bara airplay genom den från datorn,då speglar du ju datorns bild & ljud på tvn,om det nu krånglar med adaptern menar jag

Det går inte att använda min airplay på datorn, det funkar klockrent med telefonen men med datorn så bara hackar det och ser jättekonstigt ut! Flera andra har sagt att Macbook inte verkar palla streama till apple-tv. Jag har försökt alla möjliga lösningar, därför jag blir så irriterad när ingenting fungerar för mig ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, fel av mig. HDMI är inte Airplay. Sorry.

 

Men i artikeln jag länkade till förklaras varför det inte fungerar och vad du kan göra åt det.

Jo det har jag läst men då måste jag beställa en ytterligare adapter som kanske inte heller fungerar. Lyckas inte hitta något program som kan strippa den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är ju den att jag vill se amerikanska netflix, och jag kan bara få det att fungera i datorn. ...

Det är väl en speciell DNS-adress som man matar in för att kunna göra det. Kan du inte lägga in den direkt i din router i stället? Då borde det gå direkt i Apple TV. En tanke bara, jag har inte testat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...