Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Religionstråden?


KMN

Rekommendera Poster

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar
Ollie Williams

:ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men även med en öppnad Religionstråd finns möjligheten att både låta bli att läsa och låta bli att ripostera.

Jo, det är faktiskt sant! Man måste inte ta del av skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men även med en öppnad Religionstråd finns möjligheten att både låta bli att läsa och låta bli att ripostera.

Jo, det är faktiskt sant! Man måste inte ta del av skiten.

Med samma argument kan vi avskaffa olaga hot, övergrepp i rättssak, hets mot folkgrupp, förtal. Man behöver ju inte läsa eller lyssna. Nu tror jag inte att tråden stängdes på grund av sitt innehåll, utan på grund av det tråkiga debattklimatet. Och det är dömt att upprepas, givet förutsättningarna i forumet i sin helhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bara folk kunde undvika att kalla andra för saker de inte är, så hade den nog inte behövts stängas.

 

Öppna tråden – och undvik den sedan om nu debattklimatet känns tråkigt.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var litet för snabb där. Missade frågetecknet i trådens titel. Sorry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Guds "allsmäktighet". ...

Du går händelserna i förväg, detta är inte själva Religionstråden, utan en tråd om huruvida den ska vara fortsatt stängd eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bara folk kunde undvika att kalla andra för saker de inte är, så hade den nog inte behövts stängas.

 

Öppna tråden – och undvik den sedan om nu debattklimatet känns tråkigt.

 

 

/ Kiwi

Jodå, jag förstår att du vill kunna skriva i den på egna villkor utan att få mothugg. Glöm det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag inte att tråden stängdes på grund av sitt innehåll, utan på grund av det tråkiga debattklimatet. Och det är dömt att upprepas, givet förutsättningarna i forumet i sin helhet.

En lite underlig åsikt från någon som stått för snart 45 000 av inläggen på nämnda forum – och därmed i högsta grad påverkat dessa förutsättningar.

Med samma argument kan vi avskaffa olaga hot, övergrepp i rättssak, hets mot folkgrupp, förtal. Man behöver ju inte läsa eller lyssna.

Det där är ju bara trams.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lite underlig åsikt från någon som stått för snart 45 000 av inläggen på nämnda forum – och därmed i högsta grad påverkat dessa förutsättningar. ...

Då vet jag väl vad jag talar om? :devil:

 

... Det där är ju bara trams.

Jag förstår att den logiska konsekvensen inte passar in i ditt tänkesätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag förstår att du vill kunna skriva i den på egna villkor utan att få mothugg. Glöm det.

Mothugg tas gärna emot. Ogrundade anklagelser är något annat.

 

Om man får komma med ett förslag till moderatorerna, så är det väl ändå bättre att varna den/de användare som inte sköter sig än att stänga en hel tråd?

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag förstår att du vill kunna skriva i den på egna villkor utan att få mothugg. Glöm det.

Så tolkade jag inte alls Kiwis inlägg.

Han välkomnade argument/diskussion i sak.

 

EDIT: Såg inte Kiwis svar innan jag postade. men jag låter det stå kvar ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att den logiska konsekvensen inte passar in i ditt tänkesätt.

Nej, den "logiken" passar nog inte in någon annastans heller. För du menar väl inte på allvar att det finns ens en beröringspunkt mellan mitt argument att det står var och en fritt att läsa eller inte läsa den "skit" som postas i Religionstråden, och ditt reviderande av lagstiftningen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Tråden om tråden om religion är på väg att spåra. Oväntat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, den "logiken" passar nog inte in någon annastans heller. För du menar väl inte på allvar att det finns ens en beröringspunkt mellan mitt argument att det står var och en fritt att läsa eller inte läsa den "skit" som postas i Religionstråden, och ditt reviderande av lagstiftningen?

Jo, definitivt. Du tycker förstås inte det, men det bryr jag mig inte om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden om tråden om religion är på väg att spåra. Oväntat...

Och då har übermoderatorn inte ens kommenterat den än. Valet av tidpunkt att starta den, ett par dygn innan de jobbar på MacWorld, var nog inte så väl valt. Fast übermoderatorn är nog tacksam för att ha fått facit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

»Facit«... Alix, om du kunde tona ner dina anklagelser och antydanden lite, så tror jag att atmosfären även i den här tråden hade mått bättre.

 

Man skulle nästan tro att du medvetet försöker att sabotera.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

»Facit«... Alix, om du kunde tona ner dina anklagelser och antydanden lite, så tror jag att atmosfären även i den här tråden hade mått bättre.

 

Man skulle nästan tro att du medvetet försöker att sabotera.

 

 

/ Kiwi

Anklagelser? Menar du sådant som står här nedan?

 

"Om bara folk kunde undvika att kalla andra för saker de inte är ..."

 

Läs Matt 7:4 helt apropå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men det är väl ganska tydligt. Det är en person här som gillar stängda trådar och därför larmar och gör sig till så gott han kan.

Den osannolika kombinationen av hårda formuleringar och en egen fallenhet för kränkthet har säkert visat sig fungera förr…

 

Men jag känner ändå en trygg förvissning om att en übermoderator håller sig för god för att springa denne megalomans ärende på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag känner ändå en trygg förvissning om att en übermoderator håller sig för god för att springa denne megalomans ärende på det sättet.

*überadmin, menar du kanske. :ThumbsUp:

 

- - -

 

Det verkar som det är mer intressant att disktutera den andre, än innehållet i vad denne eg skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att öppna tråden och se hur länge det håller?

Skiter det sig är det väl bara att radera den för gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ja, men det är väl ganska tydligt. Det är en person här som gillar stängda trådar och därför larmar och gör sig till så gott han kan.

Vore det då inte en gjuten taktik att ignorera honom och helt enkelt bara lämna önskemålet att tråden ska öppnas igen?

 

Enkelt, men oj så svårt. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...