Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Air känner inte igen androider


Kina

Rekommendera Poster

När jag ansluter min telefon (inte från Apple) för att lägga över bilder vägrar datorn att ens visa att något är anslutet. Antar att det finns en enkel lösning eller är jag för hoppfull? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAR är det du inte ser någonting?

 

I Finder? (Kameror (och telefoner) syns inte alltid i Finder.)

 

I programmet Bildinsamling? Borde synas här.

 

I programmet Systeminformation, under USB? Borde synas här också. Om inte, testa en annan kabel och ett annat uttag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många andrioder kräver specialprogram för detta ändamål. Samsung's "Kies" exemplevis. Kan väl jämföras med Apples iTunes för iPhones.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ansluter min telefon (inte från Apple) för att lägga över bilder vägrar datorn att ens visa att något är anslutet. Antar att det finns en enkel lösning eller är jag för hoppfull? :whistling:

I din Androidmobil finns inställningar för lagring. Jag vet inte vad du har för modell, men normalt ligger det under Inställningar > Lagring > USB-anslutning till dator. Där kan det finnas tre varianter, USB Mass storage, MTP eller PTP. Om inget händer i din dator är sannolikt MTP valt. Då kan du testa att ladda ned Android filöverföring, som finns här. Gratis och installeras på din dator. Det startas sedan automatiskt när du ansluter din mobil med ett Finderliknande fönster. Ur detta kan du då dra ut de filer du vill ha till skrivbordet eller annat ställe på din Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp!

 

Telefonen (LG) syntes inte i Finder eller Bildinsamling men i Systeminformation. Då uppstår genast nästa fråga: Hur för jag över bilder från telefonen till datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur för jag över bilder från telefonen till datorn?

Läs Alix svar en gång till och ladda ner programmet han länkar till. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För egen del har jag ställt in PTP på min Android vilket gör att (i mitt fall) Iphoto öppnas så att jag kan importera bilderna dit direkt (och sedan välja att radera dem från telefonen). Så här ser det ut i min vanliga mobil (en Motorola Moto G3 som har nästan orörd version av Android).

 

post-28798-0-81359800-1453463988_thumb.jpg

 

Jag har också en Samsung som reservmobil och förutom Kies, som nämndes ovan, kan man använda MTP i den tillsammans med Android filöverföring (ingen särskild inställning för det).

 

post-28798-0-04754300-1453463988_thumb.jpg

 

Jag skriver ovanstående som allmän upplysning, TS får välja efter egna förutsättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...