Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Datorn byter ljudkälla när jag stänger av skärmen


Colors

Rekommendera Poster

Har kopplat min Mac mini via hdmi på förstärkaren och nyttjar tvn som skärm. Det funkar jättebra men om jag tar ett exempel..

 

Jag ser en film i vlc eller ett klipp på Youtube och glömmer pausa. Sätter både förstärkaren och tvn i standby så börjar ljudet nästan genast spelas upp i interna högtalarna på Mac minin. Hur sjutton kan jag inaktivera det? Sjukt irriterande....

 

Givetvis är ju att pausa det enklaste men när det gäller min sambo vill hon ha sånt där fungerande direkt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Svarar till mig själv då, eftersom ingen tog sig tid. Är som sagt total nybörjare på Mac. Det visade sig att vara så enkelt så som att gå in i ljudegenskaper och muta inbyggda källan. Då den byter automatiskt till den istället för förstärkaren när jag stänger av tvn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar till mig själv då, eftersom ingen tog sig tid. ...

Det är ju inte så att vi sitter här på skiftscheman och i slutändan besvarar alla supportärenden från missnöjda kunder. Ibland slinker en och annan tråd igenom. Det bästa man kan göra är att bumpa sin egen tråd. Gör ett inlägg där det helt enkelt bara står "bump". :)

 

... Är som sagt total nybörjare på Mac. Det visade sig att vara så enkelt så som att gå in i ljudegenskaper och muta inbyggda källan. Då den byter automatiskt till den istället för förstärkaren när jag stänger av tvn

Vad bra att du löste det själv! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...