Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Appar som finns för iPhone men inte iPad


iOrGen6

Rekommendera Poster

Hej!

 

Tänkte ladda ned ett par appar, däribland en som heter Asus Router, på tjejens iPad 2 (iOS 9) när jag upptäckte att det inte fanns någon Hämta-ikon för iPad. I beskrivningen står det att iOS 8.0 eller senare version krävs samt att appen är kompatibel med iPhone, iPad och iPod Touch.

 

 

Jag kan dock inte hämta den här appen till iPaden (varken som iPad- eller iPhone-app). Är det så att den här appen är exklusivt framtagen för iPhone och helt saknar stöd för iPad eller har det något att göra med maskinvaran i iPad generation 2?

 

Anledningen till att jag undrar är att jag varit inne på att skaffa en egen iPad men först ville ta reda på mer om apputbudet.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt går det att köra iPhone-appar på iPad (förutsatt att de inte använder hårdvara som inte finns på iPad). Om det är iPhone-appar som inte är anpassade för iPad (t.ex. Comviqs app för att hålla koll på surfmängd) så skalas iPhone-anpassade bilden upp så att den täcker skärmen på iPad. Det ser inte så snyggt ut, men det fungerar.

 

App Store visar inte sådana här iPhone-appar för iPad. App Store visar bara iPad-anpassade appar för iPad. Om man laddar ner appen till iPad via iTunes på mac så kan man "tvinga" iPad att köra iPhone-appar. Apparna fungerar oftast, men har en skärm-layout som inte drar nytta av storleken på iPad utan allt blir bara stort...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt går det att köra iPhone-appar på iPad (förutsatt att de inte använder hårdvara som inte finns på iPad). Om det är iPhone-appar som inte är anpassade för iPad (t.ex. Comviqs app för att hålla koll på surfmängd) så skalas iPhone-anpassade bilden upp så att den täcker skärmen på iPad. Det ser inte så snyggt ut, men det fungerar.

 

App Store visar inte sådana här iPhone-appar för iPad. App Store visar bara iPad-anpassade appar för iPad. Om man laddar ner appen till iPad via iTunes på mac så kan man "tvinga" iPad att köra iPhone-appar. Apparna fungerar oftast, men har en skärm-layout som inte drar nytta av storleken på iPad utan allt blir bara stort...

 

 

Tack för svaret!

 

Är det någon skillnad i kompatibiliteten mellan olika iPad-generationer, t.ex. mellan iPad 2 och iPad 4?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

Är det någon skillnad i kompatibiliteten mellan olika iPad-generationer, t.ex. mellan iPad 2 och iPad 4?

 

Jag är inte medveten om att det skulle finnas någon sådan skillnad (men jag garanterar inget). Säkrast är att testa själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...