Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

luckyhjo

Rekommendera Poster

Hej!
Har en extern hårddisk på 1TB som jag partitionerade i 4 st men nu så börjar den bli full och köpt en annan hårddisk. Jag tänker ta bort partitionerna i den gamla hårddisken och använder den till Time Machine men jag skulle vilja ha de gamla säkerhetskopiorna kvar. Filerna går ju inte att flytta till den nya hårddisken? Skullde jag ta bort partitionerna så försvinner ju de säkerhetsfilerna som redan finns. Hur gör jag? Kan någon hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Hej,

Tack för svaret…har provat men jag fick ett felmeddelande:

Det går kanske bara att ändra objektet "Backups.backupdb" om du anger namn och lösenord för en administratör av datorn.

Trycker jag på fortsätt eller hoppa över så avbryts kopieringen. Hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj. Frugans 1Tb blev för liten så jag köpte en 4Tb istället.

Tog typ ett dygn att flytta men det gick :)

Sök på nätet, kommer inte riktigt ihåg just nu men svaret låg inte på en Apple-sida :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför säger den att jag inte kan flytta vissa filer för att jag inte har behörighet att ändra? Den är ju bara min dator, bara jag som använder den, jag lånar inte ens ut den till någon. varför blir det så? trycker jag på ok så får jag fel 8062 hela tiden och det skulle ta 27 dagar att flytta hela 260 GB data. Konstigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd Apples Skivverktyg och reparera TM-skivan. Försök också reparera skivbehörigheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd Apples Skivverktyg och reparera TM-skivan. Försök också reparera skivbehörigheterna.

reparera skivbehörigheterna är gråttonad…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

reparera skivbehörigheterna är gråttonad…

Misstänkte den kunde vara det.

 

Hjälpte den "vanliga" reparationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänkte den kunde vara det.

 

Hjälpte den "vanliga" reparationen?

tyvärr inte :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...