Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpt musik synkas fast den inte borde...!?


davidredjoy

Rekommendera Poster

Börjar bli galet trött på att all min köpta musik kopieras över till min iPhone varje gång jag synkar den med min MacBook....

 

Har inte sagt åt den att göra detta då jag bara vill ha min egen musik där - allt annat kan jag lyssna på genom music....

 

Men fast "köpt" spellistan INTE är markerad synkas musiken likväl över om och om igen hur många gånger jag än tar bort låtarna från min iPhone efter varje gång...

 

Någon som vet varför? Vilken inställning har jag missat att stänga av?!

 

 

Kan även tillägga att jag raderat spellistan "köpt" nu med bara för att jag tröttnat på den....

 

:superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du lyckats med att radera den?

Den går inte att radera för mig.

Eller rättare det är ingen spellista som syns på min telefon utan den syns bara i iTunes.

 

post-45175-0-86291200-1452756127_thumb.png

 

Jag tror att det är iTunes som misstar sig för att det är köpt musik fast det inte är det.

Jag har ingen köpt musik i varken iTunes eller iTunes Match men jag har musik där ändå. Inget jag bryr mig om eftersom jag vet att det är musik från iTunes Match som jag spelat eller musik från spellistor jag valt att ladda ner manuellt i telefonen.

 

Så min slutsats är att det är iTunes som tolkar musiken fel. (Alla fall för mig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du lyckats med att radera den?

Den går inte att radera för mig.

Eller rättare det är ingen spellista som syns på min telefon utan den syns bara i iTunes.

 

attachicon.gifSkärmavbild 2016-01-14 kl. 08.17.18.png

 

Jag tror att det är iTunes som misstar sig för att det är köpt musik fast det inte är det.

Jag har ingen köpt musik i varken iTunes eller iTunes Match men jag har musik där ändå. Inget jag bryr mig om eftersom jag vet att det är musik från iTunes Match som jag spelat eller musik från spellistor jag valt att ladda ner manuellt i telefonen.

 

Så min slutsats är att det är iTunes som tolkar musiken fel. (Alla fall för mig)

 

Nä oj, måste skrivit fel inatt, menar att jag raderat all MUSIK i spellistan Köpt så den är tom... :P

 

Asså, nä jag vet inte vaför den synkar dom bara, det enda jag kan tänka mig är sista utvägen är väl att ta bort musiken med alternativet "Delete from My Music Downloads" men försöker hitta en förklaring på om det betyder att dom inte längre går att lyssna på igen och jag måste köpa allihop på nytt, eller dom bara försvinner från mina enheter....

 

För låtarna är köpta, det är jag säker på, bl.a. är det ett album med klassisk musik, 50 låtar som synkas om och om igen som jag vet jag köpte billigt för ett tag sen för att det var kul med mastrade versioner på massa klassiker... Men det betydr itne att jag vill ha in dom på min iPhone ALLTID liksom... haha :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...