Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Felmeddelande i iMovie: Det här objektet kan inte delas så länge det f


2balkain

Rekommendera Poster

Har suttit två timmar med familjens filmer och när jag vill dela den i iMovie får jag följande felmeddelande: "Det här objektet kan inte delas så länge det fortfarande refererar till medier på kameran."

 

Alla filer ligger på SD-kortet som i sin tur sitter i vår Mac mini. Jag har importerat filerna från SD-kortet och lagt till dem i mitt projekt.

 

En sak som jag noterat är att filmklippen har en liten svart cirkel i vänstra hörnet. Det har jag inte sett på andra filer som för övrigt gått utmärkt att dela.

 

Oooooerhört tacksam för hjälp.

 

/2b

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit två timmar med familjens filmer och när jag vill dela den i iMovie får jag följande felmeddelande: "Det här objektet kan inte delas så länge det fortfarande refererar till medier på kameran."

 

Alla filer ligger på SD-kortet som i sin tur sitter i vår Mac mini. Jag har importerat filerna från SD-kortet och lagt till dem i mitt projekt.

 

En sak som jag noterat är att filmklippen har en liten svart cirkel i vänstra hörnet. Det har jag inte sett på andra filer som för övrigt gått utmärkt att dela.

 

Oooooerhört tacksam för hjälp.

 

/2b

Så länge den svarta cirkeln syns är inte importen av klippet klar. Finns även en något större cirkel uppe till höger i programfönstret som visar hur långt hela "händelse"-importen kommit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...