Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur hämtar jag Hotmailmejl till Mail?


MichaelMTK

Rekommendera Poster

det funkar hur bra som helst med gratishotmail.

 

vet inte om den är uppdaterad för tiger dock...men det lär väl stå på versiontracker isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det funkar hur bra som helst med gratishotmail.

 

vet inte om den är uppdaterad för tiger dock...men det lär väl stå på versiontracker isf.

142650[/snapback]

Jo då den är uppdaterad för 10.4!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testade detta nu.... funkar jättebra att hämta post från hotmail....

men finns det möjlighet att även skicka mail via hotmail från "mail"?

får felmeddelande när jag försöker...

ska man använda hotmail.com som utgående server? port 25?

 

//j

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem att skicka via hotmail, utgående server ska nog vara inställt från början på httpmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mheee...

Programet funkar ju bara till 10.3.4...

Finns det inte till 10.3.8/9???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mheee...

Programet funkar ju bara till 10.3.4...

Finns det inte till 10.3.8/9???

144106[/snapback]

Men här står det inget om 10.3.4, bara 10.3! så det ska väl funka upp till 10.3.9?

för jag använde den under 10.3.8!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Trucker-Leffe

tjena...

 

Tack för tråden men jag har lite problem jag med...när jag väl skrivit in server, användarnamn, och lösenord och sedan klickar på fortsättknappen så stannar den bara i det läget, en text blinkar till snabbt där de står nått i stil med att den konfigurerar eller kontrollerar kontot...men den har stått så i 10min utan att nått händer, visar ingen laddningssymbol eller någonting...

 

Det går inte heller att klicka på fortsätt eller bakåt, bara på avbryt, hjälpknappen och man kan ändra textfälten...

 

Vad beror detta på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Jag får fram detta meddelande:

 

"Kunde inte ansluta till 'httpmail-konto'

Access to Hotmail via Outlook and Outlook Express now requires a subscription. Please sign up at http://join.msn.com/general/Email"

 

Vad är felet.. jag har ett jätte gammalt hotmail konto...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jarting!

Jag har gjort exakt som du visar på bilderna, trots det så funkar det inte!!?? Jag har ett skit gammalt hotmail konto också, men den vill inte koppla upp till servern verkar det som??? Vad gör jag för fel???

Sälla hjälp, vill verkligen få dett att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Att köra POP med Hotmail funkar inte utan att betala för ett betalkonto.

 

2. Om man inte loggar in på sitt Hotmail-konto på tre veckor (om de inte kortat ner det ytterligare nu) stängs kontot av och töms. Ett kort tag senare, om man inte loggar in innan, raderas själva kontot också - för gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mitt fall så använder jag min email varje dag, den är ej raderad. Jag kan ej få den att koppla till servern... skit störigt!!! Hjälp mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

:fundersam: Jag har gjort allt som står i tråden. Men ändå så funkar det inte... Jag klickar på "hämta ny post", så får jag upp ett felmeddelande "Kunde inte ansluta till 'httpmail-konto', Access to Hotmail via Outlook and Outlook Express now requires a subscription. Please sign up at http://join.msn.com/general/email"

Hjälp! :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattigt att microsoft inte låter oss använda hotmail med ett hyfsat program. ush fy blä

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattigt att folk fortfarande använder hotmail när det finns tjänster som gmail :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattigt att folk fortfarande använder hotmail när det finns tjänster som gmail :)

439341[/snapback]

Ja, jag håller med! Vad är fördelarna med Hotmail? Att du får en mejladress ingen kommer ihåg? Nej fyfan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, detta är ett onlineforum men varför inte läsa igenom sina inlägg innan man publicerar dem? Jag tycker att det är väldigt respektlöst att som t.ex. MichaelMTK publicera inlägg med en ansenlig andel stav- och särskrivningsfel. Om folk har för avsikt att andra medlemmar i detta forum skall ta del av de inlägg som publiceras så bör dessa inlägg vara korrekt skrivna. Att en användare publicerar inlägg med grova felstavningar tolkar jag som en mental tillbakabildning hos användaren i fråga.

 

Detta bör inte ses som ett angrepp mot MichaelMTK men jag yrkar på bättre språkvård i fortsättningen.

 

Edit: kanske lite hårt inlägg men så känner jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Att köra POP med Hotmail funkar inte utan att betala för ett betalkonto.

 

2. Om man inte loggar in på sitt Hotmail-konto på tre veckor (om de inte kortat ner det ytterligare nu) stängs kontot av och töms. Ett kort tag senare, om man inte loggar in innan, raderas själva kontot också - för gott!

415642[/snapback]

Jag har aldrig betalat för mitt Hotmail men det funkar med Mail, och loggar in på nätsidan gör jag aldrig, hämtar bara min mail genom Mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jarting!

Jag har gjort exakt som du visar på bilderna, trots det så funkar det inte!!?? Jag har ett skit gammalt hotmail konto också, men den vill inte koppla upp till servern verkar det som??? Vad gör jag för fel???

Sälla hjälp, vill verkligen få dett att fungera.

415625[/snapback]

Vet faktiskt inte vad felet är :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig betalat för mitt Hotmail men det funkar med Mail, och loggar in på nätsidan gör jag aldrig, hämtar bara min mail genom Mail.

439645[/snapback]

Antingen gjorde du det innan de la på kostnaden eller så har du något fulhäx. Det ska inte gå utan att betala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen gjorde du det innan de la på kostnaden eller så har du något fulhäx. Det ska inte gå utan att betala.

439776[/snapback]

Kan ju vara den där fulingen jag gjorde för ett par år sedan då man kunde fixa så man fick 250 MB i stället för dom 2 man hade innan, men kommer inte ihåg vad man gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 2 hotmailkonton som jag kollar med Entourage och det funkar jättebra.

Dessa 2 konton skapades för ca 2 år sen.

När jag sen fixade ett konto åt sonen för ca 1 år sen så hade jag tänkt göra på samma sätt men icke, det gick inte.

Får samma meddelande som andra får att man måste köpa ngt.

Så det är nog bara att betalla om man vill kolla med Mail eller ngt annat program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...