Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SVT Play hackar?


kiwi

Rekommendera Poster

Köpte min första Apple TV igår (fjärde generationen, 32 GB) och är smått förälskad i den. Superenkelt att komma igång, snabb och smidig att använda. Äntligen har min Samsunk »smart-tv« faktiskt blivit så smart som den borde ha varit från början.

 

En sak fungerar dock inte ordentligt: SVT Play-appen. Inga problem att navigera i den och upplösningen är bra. Men bilden hackar lite. Som om den kör med 20 bilder/sekund eller nåt. Det märks precis lagom mycket för att man ska störa sig på det.

 

Allt annat videomaterial (Netflix, HBO, TED, strömma från extern NAS) fungerar perfekt och jag har inte haft sådana problem när jag kört SVT Play från min Mac Mini till samma tv, så jag antar att det är appen det är fel på.

 

Fler som upplever samma hackiga bild?

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svt Play sänder på 25 fps. Vad har du ställt in din HDMI-utgång på din ATV på för frekvens? Kan vara 30/60 fps, som jag har för mig är grundinställningen.

Om då Netflix, HBO m fl sänder på 30 fps kan det kanske förklara skillnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ATV:n stod på auto, vilket borde bli rätt inställning. Men jag ändrade ändå till manuell inställning – och nu verkar det ha blivit bättre. Tycker fortfarande att JVM-hockeysändningarna är lite hackiga, men det kanske mer har att göra med att det är ständiga och snabba panoreringar.

 

Om detta var problemet och Netflix/HBO behöver 30 fps och nu bara får 25 fps, så förstår jag iofs inte varför de inte hackar nu... ;)

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Your guess is as good as mine. :)

 

(Jag vet inte heller, med andra ord.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej Kiwi,

jag har precis samma problem.

Jag kör trådar hela vägen fram till ATV4 och alla andra appar funkar klockrent, dock laggar svtplay appen hela tiden.

 

Har ännu inte hittat någon lösning på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades lösa mina problem under dagen idag.

 

Dubbelklicka på home-knappen så får man upp "app switcher".

Stäng alla öppna appar (framförallt svt-play såklart).

Kallstarta atv.

Klart.

 

Troligen räckte det med att döda svtplay appen, men jag tog i lite extra.

Detta löste mitt problem, hoppas det kan hjälpa dig med.

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...