Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Air och musik skapande


LiStr

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en Mac book Air jag håller på med akustisk musik men skulle vilja börja spela in och också redigera musiken i datorn. Jag undrar nu om nån som vet skulle kunna råda lite - kan jag göra detta med min Mac Book Air? Jag tänker också skaffa en LoopStation RC 505 att spela in med. Den Mac Book Air jag har har kapacitet Processor: 1,7 GHz IntelCore i5 och minne 4GB 1333 MHz DDR3 - OS X Yosemite.

 

Jag vill spela in min sång och gitarr och göra lite elektroniska beats, blanda med elektroniska sound och loopar till.

Går det att använda ett musikprogram på den datorn jag har och importera ljud/redigera med eller behöver jag uppgradera alt. skaffa en extern hårddisk? Vad är bäst?

 

Och vilket program är bäst att använda för detta?

Hoppas på svar från nån som vet lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Du kan spela in sång, gitarr och göra elektroniska beats i Garageband (50 spänn i Appstore). Du kommer att få problem med din dator om du har för många spår och för mycket effekter på dem, men jag vet inte hur många pålägg du tänkt dig. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garageband är det närmaste ett proffsprogram du kan komma. Fullt dugligt till det mesta. 1,7 i5 är ingen kraftfull processor men räcker till mycket. Värre är det med RAM-minnet som bara är på 4 GB och inte kan uppgraderas. Det begränsar antalet spår och effekter drastiskt. Men det går så långt det går och det kanske räcker gott och väl åt dig. Det är bara att prova. Se till att alla andra program är avstängda så du kan använda allt RAM-minne till GB.

...

Ett bra trick när man har lite RAM-minne är att spara ner ett spår till musikfil i iTunes och sedan importera detta så spar man både processorkraft och RAM-minne. Nackdelen är att nedsparad fil inte kan redigeras sedan. Hittade inte guiden jag letade efter men jag tror att denna kan duga.

 

 

http://www.instructables.com/id/How-To-Edit-Songs-From-Your-iTunes-Library-on-Gara/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...