Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport Extreme overheating


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

"This device may be overheating" säger AirPort Utility.

 

Den känns lite varm, men inte alls i närheten av hur min laptop känns när den är varm. Plus att jag helt saknar referenspunkt då jag inte vet hur varm den brukar kännas.

 

Funderar på om man skulle öppnat och kikat. Tänkte om det möjligen finns en fläkt full av damm, eller att den är full av damm i största allmänhet.

 

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Öppnade och kollade fläkten. Inget damm varken där eller i allmänhet på insidan.

 

Detta är ju en grej som jag är skapligt beroende av samt sitter ikopplad 24/7 även när jag inte är hemma. Den åker ut. Synd då den bara är två år gammal.

 

Dock tveksamt om jag ersätter den med en likadan för 2195:- Funderar på om jag inte ska köpa en sådan här istället.

 

http://www.inet.se/produkt/5404609/asus-rt-ac68u-ac1900#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Och just det. Jag gjorde en reset av Airport Extremen med men det hjälpte inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda problemet jag haft med min gamla Extreme är att nätagget lade av. Lätt fixat med ett "icke Apple"-agg. Har tuffat på i totalt 7-8 år. Varm blir den och det rätt rejält, men aldrig några problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tips?

Strunta i varningen, kanske? Det står ju "may be" inte "is" (overheating).

 

OM den går sönder är det ju snabbt gjort att byta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.... Synd då den bara är två år gammal. ...

Inom tre år har du reklamationsrätt enligt konsumentköpslagen. Man kan alltid försöka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Strunta i varningen, kanske? Det står ju "may be" inte "is" (overheating).

 

OM den går sönder är det ju snabbt gjort att byta den.

Jag har redan haft en Apple laddare som börjat brinna, jag var en meter ifrån den som tur var. Den var väldigt varm men jag ignorerade det och körde på. Jag tänker inte chansa på att detta är en felindikering och fortsätta ha något ikopplat dygnet runt i mitt hem när det varnat för temperaturproblem. Då köper jag hellre en ny router och sover gott om natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Inom tre år har du reklamationsrätt enligt konsumentköpslagen. Man kan alltid försöka.

Jo, tanken slog mig. Men jag behöver en router nu så jag måste köpa en ändå. Och dessutom är det ganska uppenbart att jag öppnat den, man måste bända upp locket på undersidan och jag hade inget helt perfekt verktyg. Så då lär jag aldrig få rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Enda problemet jag haft med min gamla Extreme är att nätagget lade av. Lätt fixat med ett "icke Apple"-agg. Har tuffat på i totalt 7-8 år. Varm blir den och det rätt rejält, men aldrig några problem...

Kanske kan sälja min till någon som behöver reservdelar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...