Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bluetoothhörlurar i osynk med iphone 6S Plus


leocor

Rekommendera Poster

Hej!

 

Efter 2-3 år med Android, MS och Blackberry bestämde jag mig för att köpa in en iPhone då jag blev sugen på att äga en igen.

 

Gissa min förvåning när jag upptäckte att i stort ingen av mina 6 bluetoothhörlurar förutom Urbanears (som kom med på köpet av iPhonen) fungerar bra med iPhonen.

 

Det är inga som helt problem att para ihop dom eller att få ut audio. Det är först när man ska se video som man upptäcker att det är i osnyk. Det spelar ingen roll om det är youtube, instagram, Netflix, lokalt sparade filmer osv. Ljudet är alltid osynkat med bilden. Har testat med alla BT-hörlurar jag äger Philips Fidelio, SMS Sync, Monster, Sony men får alltid samma resultat, är som sagt bara Urban Ears som inte har några problem.

 

Att få ljud/video synkat är inga problem när jag använder någon av mina andra enheter, Android (Samsung), Windows (Nokia), BBOS10 (Blackberry).

 

Jag har en egen lite teori om detta. Det enda som skiljer UrbanEars från övriga är att de inte kommer med stöd för AptX. Om detta nu kan påverka? Jag har ingen bra koll på bluetoothprotokoll.

 

Jag har googlat lite och det finns några trådar på engelska forum om detta dock ingen lösning :oroligoledsen:

Ville höra om någon annan här har samma problem?

Om inte, vad använder ni för hörlurar? Jag har inga problem att införskaffa ett nytt par om jag vet att de kommer fungera är dock inte särskilt sugen på Beats eller Urbanears.

 

Eller är det så enkelt att jag har en defekt enhet? Men om så är fallet, varför fungerar Urbanears?

 

Hjälp, någon..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...