Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Publicera app för internt bruk

louisehakansson

Recommended Posts

louisehakansson

Jag vill göra en väldigt enkel app med information om ett företagsevent för internt bruk. Vad jag har sett så måste jag gå genom Apples publiceringsrutin, men min fråga är om det finns något annat sätt?

Den kommer användas av ca 65 personer inom företaget jag jobbar på och det jag vill ha ut av det är att informationen ska vara lättillgänglig, tidigare har jag jobbat med survival guides i pappersform som folk tappar bort eller hemsidor där adressen glöms bort. Någon som har några tips?

Tack tack

Ollie Williams

Jag vill göra en väldigt enkel app med information om ett företagsevent för internt bruk. Vad jag har sett så måste jag gå genom Apples publiceringsrutin, men min fråga är om det finns något annat sätt?

Den kommer användas av ca 65 personer inom företaget jag jobbar på och det jag vill ha ut av det är att informationen ska vara lättillgänglig, tidigare har jag jobbat med survival guides i pappersform som folk tappar bort eller hemsidor där adressen glöms bort. Någon som har några tips?

Tack tack

Inte mycket mer än att du istället för frågor om adresser till hemsidan som folk glömt bort nu kommer få nya frågor. Vad hette den där appen? Har jag fått mailet med info, när kom det? Vart laddar jag ner den där appen? Hur funkar appen? Varför funkar inte appen på min telefon? Jag har bytt telefon, hur får jag tillbaks den fär appen?

Ledsen om jag låter negativ, men jag har svårt att se en app som lösning på de problem du beskriver. Det låter bara som massor av extrajobb för samma huvudvärk som tidigare.

Du Kan "manuellt" ladda ner appen på valfri telefon om du registrerar den på ditt utvecklarkonto utan att gå via app store.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...