Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur starta Time Machine efter ominstallation?


PoorCadaver

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har tömt Macen och gjort en helt ren installation av OSX El Capitan. Innan jag gjorde det körde jag Time Machine på en extern hårddisk och säkerhetskopierade den interna hårddisken. När jag nu ska starta Time Machine igen så undrar jag hur backuperna kommer bete sig mot varandra.

 

Måste jag formatera om den externa Time Machine-disken för att fortsätta ta backup på den "nya" OSX-installationen eller kan jag bara dra igång den igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha kvar dina gamla backuper så ska du INTE formatera om disken. Du kan ju ha slängt en fil av misstag, eller en fil kan ha blivit skadad. Och har du bara kvar återställningen från den senaste backupen så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha kvar dina gamla backuper så ska du INTE formatera om disken. Du kan ju ha slängt en fil av misstag, eller en fil kan ha blivit skadad. Och har du bara kvar återställningen från den senaste backupen så...

Precis, men när jag ska välja "Hårddisk för säkerhetskopiering" så har jag 50 GB ledigt på den externa hårddisken. Den är på 2 TB. Dessutom står det i Time Machine: Äldsta och senaste säkerhetskopian: Ingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, men när jag ska välja "Hårddisk för säkerhetskopiering" så har jag 50 GB ledigt på den externa hårddisken. Den är på 2 TB. Dessutom står det i Time Machine: Äldsta och senaste säkerhetskopian: Ingen.

Då vill den starta på nytt med ditt nya OS. Hur rädd är du om de filer du kan ha kastat eller som kan ha blivit korrupta? För under 800 spänn så finns det fem stycken 2 TB-diskar att välja mellan på Prisjakt.nu. Då kan du behålla den gamla disken intakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...