Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
andersand

Mac Excel 2011 King? Problem med "Justera mot sidmarginal"

Rekommendera Poster

andersand

Har problem med en brevmall i Excel Mac Office 2011 som har att göra med "Justera mot sidmarginal "

Grafiken i sidfot och sidhuvud ligger rätt i Sidlayoutvy men inte i då jag skriver ut. Misstänker att det har med inställningen"Justera mot sidmarginal " som gör att grafiken i sidhuvud och sidfot justeras mot utskriftsmarginalen istället för marginalen jag angett i programmet marginaler.

Jag har hittat en instruktion som verkar lösa problemet.

https://support.office.com/sv-se/article/Använda-sidhuvuden-och-sidfötter-i-utskrifter-av-kalkylblad-78e14bc7-ad9b-4dd8-9d59-dd201046b8f7

Men den är för Excel 2010 och jag hittar inte menyerna den refererar till.

Någon som vet var jag hittar "Välj något av följande i gruppen Alternativ på fliken Design:" i Excel Mac Office 2011.

Jag blir imponerad av den som kan komma med något svar…

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix

Om man klipper ut "Sida &[sida]" och sedan "&[Fil]" och klistrar in det till höger eller vänster så får man det rätt i utskriften (jag testade till vänster). Se dumpar nedan (instruktion och resultat).

post-28798-0-85750200-1447676558_thumb.jpg

post-28798-0-41545800-1447676559_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
andersand

Tack för ditt svar. Tyvärr får jag inte det att funka. Jag har redan &[bild] till vänster (och en annan bild till höger) och layouten ser rätt ut i excel, men ändras då jag skriver ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Tack för ditt svar. Tyvärr får jag inte det att funka. Jag har redan &[bild] till vänster (och en annan bild till höger) och layouten ser rätt ut i excel, men ändras då jag skriver ut.

Om det ser rätt ut när du öppnar utskriften som pdf i Förhandsvisning så kan du ju göra just det och sedan skriva ut själva pdf:n.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
andersand

Om det ser rätt ut när du öppnar utskriften som pdf i Förhandsvisning så kan du ju göra just det och sedan skriva ut själva pdf:n.

Tyvärr gör den inte det heller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Då vet jag ingen råd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...